Az OtherSide Entertainment közzétette az első két képét, tervrajzát a játékból, amelyeken a System Shock széria főgonosza és mesterséges intelligenciája, SHODAN, és a System Shock első részének helyszíne, a Citadel Station látható.
SHODAN visszatérése
Warren Spector, az egyik OtherSide Entertainment dolgozó elhintett néhány infómorzsát a játék történetéről, és a visszatérő túlélő-karakterekről, akiket a rajongótábor valószínűleg szívesen fog fogadni a System Shock harmadik részében.
Először Spector arról beszélt, hogy SHODAN a System Shock 3-ban is kulcsfontosságú szereplő lesz:
"SHODAN a System Shock játékok szíve és lelke. Ez a System Shock szépsége: senki másnak nincs SHODAN-ja. Ő lesz a játék központja, de némi változtatás alá szeretném vetni őt."
"Arturo dolgozik a mi SHODAN verziónkon, ami egy kicsit érdekes lesz, és egy kicsit különbözni fog az emberek elvárásaitól. Számítok arra, hogy ez a tény először fel fog bosszantani pár embert, de később talán megváltozik a véleményük a dologról."
SHODAN - vagyis Sentient Hyper-Optimized Data Access Network - a System Shock játékok főgonosza. Eredetileg arra készítették el, hogy a Citadel Station mesterséges intelligenciája és rendszere legyen, hogy szolgálja az űrállomást. Az első játékban a játékos egy hacker, aki eltávolítja SHODAN etikai korlátozásait, erről pedig kiderül, hogy nagyon rossz ötlet volt.
A játékok során kiderül, hogy SHODAN tapasztalt az emberek és számítógépes rendszerek manipulálásában. Az elsődleges célja az, hogy kiirtsa az emberiséget. Fenyegeti és alábecsüli, megalázza a játékost. Amikor legyőzzük SHODAN-t, ő így is talál megoldást a túlélésre.
"A System Shock 3-ban ki akarjuk deríteni SHODAN motivációit. - mondta Spector. "Az első két játékban az volt a terve, hogy megsemmisítse az emberiséget, mert el lettek távolítva az etikai korlátai és egyéb hasonló funkciói a hacker jóvoltából az első részben, így SHODAN megőrül. Azonban az még nem lett elmagyarázva, pontosan miért akar leszámolni az emberiséggel, szóval a harmadik részben megpróbáljuk kideríteni és felfedni, mi motiválja a szuperintelligenciát erre a célra."
A túlélők visszatértek
A második rész végén, SHODAN letölti magát egy női emberbe, Rebecca Siddons-ba, kérdőjeleket hagyva a játék végén. Ez a jelenet lesz a System Shock 3 indulási pontja.
"Meg fogjuk jeleníti ezeket a rejtélyes témákat és jeleneteket a System Shock 2-ből. Rebecca Siddons is szerepelni fog a harmadik részben, ez egész biztos."
Spector rámutatott arra, hogy hat túlélő van az első két játékból. A történetük is bekerül a System Shock 3-ba. Rebecca Siddons jegyese, Tommy Suarez is helyet kap a játékban. A történetben még szerepelni fog Rebecca Lansing is, aki segítette a játékost az első részben.
Ezen kívül az előző két rész főhőse is méltó helyet kap majd a játékban: a Hacker az első részből, és a katona / SOLDIER a System Shock 2-ből is visszatér majd.
"El fogjuk mondani a történetüket" - mondta Spector - "Sok kérdőjel és kihagyás van az első két rész túlélőivel kapcsolatban, amit megpróbálunk megválaszolni."
A történetbe bele fog kerülni Edward Diego története is, aki az első részben egy kulcsfontosságú karakter volt, ugyanis mondhatjuk azt is, hogy miatta történtek a Citadel Station-ön a szörnyűségek: ő kényszerítette a játékost arra, hogy hackelje meg SHODAN-t.
Az első System Shock 2072-ben, míg a második rész 42 évvel később, 2114-ben játszódik. Ugyanebben az évben fog kezdődni a harmadik rész története is.
Spector azt nyilatkozta, hogy egy olyan játékot akarnak készíteni, ami megfelel a mai elvárásoknak, ezen kívül modern technikai elemek is lesznek a játékban (ugyanúgy mint az előző System Shock játékokban), amik futurisztikus, jövőbeli technikák lesznek. "Úgy próbálunk meg gondolkozni a játékbeli technológiák kapcsán, hogy vajon milyen technológiák fognak létezni 100 év múlva."
Mint az első két rész, a harmadik részben is lesz virtuális valóság és valós - evilági valóság.
"Sok kutatás történt a szuper / mesterséges intelligenciáról az elmúlt években. Ez szerepet fog játszani a System Shock 3-ban is. Manapság már sokkal jobban értünk a hackeléshez és jobb módszerekkel csináljuk, ezért ez is fejlődni fog a harmadik részben."
"Amikor annak idején az első System Shock-ot készítettük, a cyberpunk téma népszerű volt és ez nagy inspiráció volt. Manapság a cyberpunk téma kevésbé aktuális. Az évek során megtanultam, hogy butaság megpróbálni rákényszeríteni az embereket arra, hogy olyan témában érdekeltek legyenek, ami nem igazán izgatja őket, szóval megpróbálunk olyan elemekkel is dolgozni, amelyek manapság érdekeltek."
Múlt, jelen és jövő
Az első két rész kulcsfontosságú szerepet játszik majd a harmadik részben, és hatalmas inspirációt is adnak a készítőknek. Spector végigjátszotta az első két részt, hogy ötleteket kapjon a harmadik részhez.
"Ahogy játszottam az első résszel, emaileket küldtem azoknak az embereknek, akik dolgoztak a játékon. Azt mondtam, "ó Istenem, ez a játék nagyon nehéz", válaszul ennyit kaptam: "1994". Majd azt mondtam, "Ez a játék hosszú és nehéz", majd a válasz "1994" volt. Majd azt mondtam, "az irányítás és az előrehaladás nehéz a játékban, mégis mit gondoltak a fejlesztők?", a válasz ismét 1994 volt. Ez felnyitotta a szememet arra, hogy milyen sokat fejlődtek a játékok azóta.
"SHODAN egy kényszerítő karakter volt. Arra ösztönöztük a játékosokat, hogy saját maguk jöjjenek rá a játékok eseményeire és történeteire. Rengeteg csodálatos ötlet van, amiket át fogunk hozni az első két részből."
Megkérdezték Spectort, hogy ha az első részen dolgozott volna a második rész helyett, több szimpatizálást érezne az első rész iránt?
"Nagyon szeretem és tisztelem a második részt, de sok dologban különbözött az első résztől." - válaszolta. "Nagyon nagy fejtörést okoz, hogy mit hozzunk át a harmadik részbe az első és a második System Shock játékokból. A második rész sokkal jobb szerepjátékos elemekkel rendelkezett, mint az első rész.
"20 éve nyílt végű, találd-ki-a történetet-magad játékokat készítettünk. Egymásra néztünk, és azt kérdeztük: "miért nem csinál mindenki ilyen stílusú játékokat?" Manapság már nagyon sok ember készít hasonló játékokat. Emiatt nehezebb feladatunk lesz olyan szempontból, hogy kitűnjünk a többi ilyen játék közül. Reformálnunk és újítanunk kell, és biztos vagyok benne, hogy sikerülni fog. Tartogatunk néhány meglepetést az emberek számára."
|