System Shock

- - - MEN - - -


SYSTEM SHOCK 2


SYSTEM SHOCK 3


SYSTEM SHOCK
 REMASTERED


MULTIMDIA


MODS


OLDAL

 
Archvum
Friss bejegyzsek
2020.02.07. 23:06
2016.09.27. 00:39
2016.09.26. 18:51
2016.09.24. 18:58
2016.09.24. 18:11
2016.09.17. 02:02
2016.09.16. 16:19
2016.09.01. 14:26
 
Felhvs

A weboldalon az sszes tartalom sajt iromny vagy fordts, a fordtsok hivatalos forrsokbl, vagy pedig a System Shock Wiki oldalrl lettek elhozva. A kpek nagy rsze sajt kifnykpezs, ha hasznlnd a kpeket vagy a tartalmat, tntesd fel a forrst!

 

Crash Fan Club

   
   
   

 

System Shock 2 ismertet

Informcik
Fejlesztk Looking Glass Studios
Irrational Games
Kiadk Electronic Arts
Night Dive Studios (ismtelt kiads)
Megjelensi dtum 1999. augusztus 11.
2013. mjus 10 (ismtelt kiads)
Platformok Windows
Linux
Mac OSX
Stlus

FPS / First-Person Shooter
Role-Playing Game / szerepjtk
Science Fiction / Sci-fi
Horror
Survival / Tll

A System Shock 2 egy FPS, szerepjtk, tll horror s scifi stlus jtk, amelyet a Looking Glass Studios s az Irrational Games ksztett. 1999. augusztus 11-n jelent meg elszr a jtk Windows, Linux s Mac OSX rendszereken, kezdetben csak single player mdban, majd pr hnappal ksbb multiplayer, azaz tbbjtkos lehetsggel gazdagodott a jtk.

A jtknak eredetileg egyedi, nll, klnll trtnetet szntak, ami fggetlen lett volna a System Shock els rsztl, azonban a szituci megvltozott, amikor az Electronic Arts alrta a kiadi jogokat. A trtnet a Von Braun rhajjn jtszdik 2114-ben cyberpunk krnyezetben. A jtkos egy katona brbe bjva prblja meg kitallni, mi trtnt a hajval, majd egy genetikai-biolgiai fertz pszichs lny, aminek neve The Many (magyarul Sokasg vagy Tbbsg) fertzst kell megakadlyoznunk s megmentennk az emberisget s a Fldet, emellett SHODAN, a System Shock els rszbl letben maradt meghackelt s megrlt mestersges intelligencia is felkerl az rhajra, aki elszr segti a jtkost s parancsokat ad neki, hogy segtsen megfkezni a Many-t, azonban miutn elvgezzk a piszkos munkt, SHODAN tlnk is meg akar majd szabadulni...

Ugyangy, mint a System Shock els rszben, a msodik rszben is a tllsre, a hajk feltrkpezsre s a harcra kell sszpontostanunk, azonban a msodik rsz mr szerepjtkos elemekkel is gazdagodott, gy klnbz skillekkel s kpessgekkel fejleszthetjk karakternket.

Tbb szempontbl is a System Shock sorozat ihlette meg a mai hres-neves jtkokat is, mint pldul Fallout, Skyrim, Thief, Dead Space, de a Bioshock-nak kifejezetten a System Shock az eldje.

A jtkot nagyon sok vig nem lehetett megvsrolni sehol, de 2013-ban a Night Dive Studios jra kiadta a jtkot gy, hogy az mr elfut a mai szmtgpes konfigurcikon is. A jtk megvsrolhat a GOG-n s a Steamen is. A vsrlsrt kattints ide.

Gameplay

A System Shock 2 FPS-akci-szerepjtk-tll horror s scifi stlus keveredse, a fejlesztk gy rtk el ezt a kevered hatst, hogy FPS (els-szemly nzet) nzetben jtszhat a jtkos, emellett testreszabhatjuk s fejleszthetjk karakternket klnbz skillekkel s kpessgekkel, ezek a lehetsgek a szerepjtkok elemei. A jtkos hasznlhat kzelharci vagy lfegyvereket az ellenfelek legyzshez, ezen kvl rengeteg skillel fejleszthetjk karakternket, pldul hackelssel, klnbz statisztikk nvelsvel, pszichs kpessgekkel (a System Shockban a pszichs kpessgek olyan elemek, mint amiket ms jtkokban a varzslk, mgusok hasznlnak).

A FPS nzeten kvl a jtkos elhvhatja az inventory nzett, ami teljes mretben gy nz ki:

Kzpen fent lthat a jtkos trhelye / inventoryja s benne lv, magnl hordott fegyverei s trgyai, az inventory sv jobb szln a viselt pncl, a hasznlatban lv fegyver s implantok lthatk. Az inventory-ban egy oszlop mg zrolva van, mivel nincs teljesen kifejlesztve az erre val skill, ezen kvl az egyik implant slot is zrolva van mg.
Az inventorytl jobbra lthat a karakternk statisztikja s jrtassga bizonyos skillekben, a kpen csak a sima statisztikk szintjt lthatjuk, de ezen kvl lent lthat, hogy van mg Tech, Combat s PSI gazat is skillek kzl. Ugyanebben az ablakban a "Trait" rszlegek az egyszer megvsrolhat Upgradek, ezekbl csak ngy upgradenk lehet, az n karakteremnek mg csak hrom van a kpen.
Az inventorytl balra lthat az audio logok, emailek, segtsgek s tippek, valamint a kldetsek ablaka, listja. A vilgosabb sznnel jellt audio logok a mg nem olvasott szvegek, mg a halvnyabb sznek a mr elolvasott audio logokat jelzik.
A kperny bal als sarkban elszr zld cskkal a karakter HP-je, alatta pedig a PSI pontok mennyisge lthat, emellett egy flaska ikon szolgl a kutatsi adatok kijelzsre, a flaska mellett kt kis gomb van egyms alatt: egy krdjel, amire ha rkattintunk, az egr-kurzor viszi magval a krdjelet, s rrakhatjuk a krdjelet brmire, amire csak akarjuk, gy segt szvegeket fogunk kapni. A krdjel alatt egy MAP gomb lthat, ami behozza nagy mretben a trkpet. Ezek mellett lthat a nanite-jaink mennyisge s a rendelkezsre ll Cyber-modulok, mindkt dolog fizeteszkz a jtkban: a naniteval lszereket s egyb fontos dolgokat vsrolhatsz, mg a cyber-modulokkal fejlesztheted a karakteredet klnbz rakrt.
A jobb als sarokban lthat az audio logok s emailek ikonja, ez megnyitja az audio logok, emailek, segtsgek s kldetsek listjt. Emellett lthat egy belpkrtya ikon, amivel megnzhetjk a nlunk lv belpkrtykat, majd egy MFD gomb kvetkezik, amit ha megnyitunk, megnzhetjk a karakternk statisztikit s skilljeit. A htralv dolgok a fegyverekhez kapcsoldnak: a NORM gombra kattintva tzelsi mdot vlthatunk, alatta egy RELOAD gomb van, aminek segtsgvel jratlthetjk a fegyvernket (ezt lehet gyorsbillentyvel is csinlni), majd vgl a lszernk tpust lthatjuk egy nagyobb ablakban a kperny legszln: kzpen a lszer tpusa lthat (standard), efelett balra a trban lv lszereink szma, jobbra pedig a fegyvernk kondcija / llapota lthat. 

A jtk trtnete, esemnyei audio logokbl derlnek ki, s azt is megtudhatjuk az audio logokbl, hogy a jtkban az adott szereplkkel mi trtnt, miken mentek keresztl, de ezen kvl az audio naplkban szerepelnek a kulcsfontossg biztonsgi kdok, amikre szksg van a tovbbhaladshoz. A jtk kezdetn a jtkos hrom karaktertpus kzl vlaszthat: Marine, Navy, O.S.A. Agent, mindegyik karakterg klnbz kezd bnuszokkal ltja el a jtkost, hrom kezdskillt mi magunk vlaszthatunk ki. A Marine inkbb a fegyverekre specializldik, a Navy a technikai dolgokban jrtasabb, mg az O.S.A. Agent a pszionikus erkre tmaszkodik. Bvebb informcikat a karaktertpusokrl ide kattintva tudhatsz meg.

A jtkos cyber-modulok segtsgvel fejlesztheti skilljeit, kpessgeit, amiket jutalomknt kap klnbz feladatok teljestsrt, de kisebb szmban a jtk sorn is tallhatunk cyber-modulokat klnbz helyszneken. Karakternket "cyber-upgrade-unit" paneleken fejleszthetjk, ezen kvl ngy upgrade-t is vlaszthatunk a karakternknek O/S Upgrade paneleken. A jtkban a msodik fizeteszkzk a "nanite-ok", amiket lszerekre, gygyt dolgokra klthetnk el replicatoroknl (bevsrl masinknl). A haj klnbz plyin aktivlhatunk Quantim Bio-Reconstructive Masinkat: ha a jtkos meghal, de aktivlva vannak ezek a masink, ide fogunk respawnolni 10 nanite-rt cserbe. Ha nincs elg nanite-unk a respawnolsra, a jtk visszarak minket a fmenbe, s az utols manulis mentstl kell folytatnunk a jtkot. Ahogy azt az elbb mondtam, termszetesen lehetsg van (st, ajnlott) ott elmenteni a jtkot, ahol csak akarod, s ajnlott egy gyorsbillentyt is belltani a Gyorsmentsre s Gyorsbetltsre. (Quicksave, quickload)

A jtkban a hackels, a mdosts s a javts egy "hack" panelen trtnik, ha ki akarunk nyitni egy lezrt dobozt, ki akarjuk kapcsolni a biztonsgi rendszer s a kamerkat, meg akarunk javtani valamit vagy ersebb akarjuk tenni fegyvereinket, ez a panel fog megjelenni elttnk, itt pldul egy lezrt dobozt prbltam kinyitni:

Ebben az ablakban tbb "ngyzetet" is ltunk, ez a lezrt vagy feltrni kvnt rendszer ramkre. Hrom egyms mellett lv ngyzetet kell sszektnnk egymssal. A piros ngyzetek az ICE node-ok, vagyis a veszlyes znk, ha ezekre kattintasz, vagy sikerrel jrsz s kivilgosodik a ngyzet, vagy felrobban / megsemmisl / beriaszt a hackelni kvnt rendszer. Az res ngyzetek azt jelzik, hogy nem jrtl sikerrel, mg a vilgosak pozitvnak szmtanak, a vilgos ngyzetekbl kell hrmat egyms mellett kifogni.

A veszlyes znk szmt klnbz skillekkel cskkenthetjk.

A jtk sorn tbb fegyverrel is lesz dolgunk, pldul norml kzelharci -s lfegyverekkel, energiafegyverekkel, nehzfegyverekkel s alien fegyverekkel. A jtk sorn lfegyvereink a hasznlattl kopnak, llapotuk romlik, gy eltrhetnek / elromolhatnak, amit repair, magyarul javts skill segtsgvel lehet megjavtani, de a fegyverek eltrst kikszblhetjk fegyvereink karbantartsval. Tbbfle lszer is van a jtkban, mindegyik lszertpus valamilyen ellenfl ellen hatsos, a pncltr lszer pldul mechanikus ellenfelek ellen effektv. rdemes azonban sprolni az rtkesebb lszerekkel, ugyanis keveset fogunk tallni bellk a jtk sorn.

A jtkban nem csak kzelharci s lfegyverek lteznek: beszljnk most a pszionikus erkrl. A PSI er a System Shock-ban olyan kpessg, mint ms jtkokban a varzsl / mgus kpessgei. sszesen t tier / osztly tanulhat meg PSI kpessgeken bell, mindegyik osztlyon bell ht kpessg tanulhat meg. Vannak olyan kpessgek, amik statisztikinkat turbzzk fel ideiglenesen, s vannak harci PSI kpessgek is, mint pldul a tzlabda kilvs, de vannak egyb kategrij kpessgek is, mint pldul a lthatatlansg, teleportls stb.


Trtnet

System Shock 1 rvid trtnet (fontos elemei kapcsoldnak a System Shock 2-hz)

A jtk elejn a fhs (egy nvtelen hacker) megprblja megszerezni a Citadel Station (egy rlloms) fjljait, de lebukik s elkapjk. A hackert elviszik a Citadel Station-re, s Edward Diego el viszik, a TriOptimum vgrehajtjhoz. Diego felajnlja a hackernek, hogy elejt minden bntetst, amennyiben a hacker feltri SHODANt, a Citadel Station mestersges intelligencijt, ami irnytja az llomst. Diego titokban el szeretne lopni egy ksrleti mutagn vrust, amit a Citadel Stationn tesztelnek, s el akarja adni a vrust a fekete piacon biolgiai fegyverknt. Mivel a hackernek nincs ms lehetsge, beleegyez az zletbe, Diegotl pedig egy rtkes, ritka katonai fokozat idegi implanttumot kap, ami fejleszti "emberi" kpessgeit. Miutn a hacker meghackelte SHODANt s eltvoltotta a mestersges intelligencia etikai korltjait, az irnyts Diego kezbe kerl, a hacker pedig mttet kap az implanttum behelyezse alatt. Az operci utn a hacker egy hat hnapos gygyulsi kmba esik. A jtk akkor kezddik, amikor a hacker felbred, m mire felbrednk, r kell dbbennnk, hogy a meghackelt rendszer, SHODAN tvette az irnytst a haj felett. Az sszes robot vagy gp t lett programozva ellensges zemmdra, a legnysg tagjai pedig vagy mutldtak, t lettek vltoztatva cyborgokk, vagy meghaltak. Edward Diego egy ers cyborg lett, aki tbbszr is a hacker tjba akar llni, de vgl a hacker legyzi t. SHODAN terve az emberisg elpuszttsa s hogy tvegye az irnytst a Fld felett, a hacker fejbe veszi, hogy megsemmisti az llomst SHODANnal egytt, pedig elmenekl egy meneklhajval - m SHODAN blokkolta a meneklhaj elindulst. A hackernek nincs ms vlasztsa, a Bridge-re kell meneklnie, ami biztonsgos tvolsgba kerl a felrobban llomstl, m arrl a hacker nem tud, hogy a Bridge-on is jelen vannak SHODAN adatai. Ezek utn hacker, mivel a valdi letben szinte lehetetlen legyzni SHODANt, a katonai implanttumt hasznlva belp egy virtulis trbe, egy cybertrbe, mivel csak itt gyzheti le SHODANt. Hossz s fraszt harc utn a hacker gyzelmet arat, s legyzi SHODANt. Vagy legalbbis azt hitte, mivel arrl, hogy a Bridge-ben mg mindig jelen vannak SHODAN adatai, nem tudott...


Elzmnyek (System Shock 2)

2072-ben, a Citadel Station pusztulsa utn a TriOptimum cg megprblja eltussolni, elhallgattatni a mdia ltal is kzztett Citadel Station-i szrnysget. A Citadel Station-n lv vrus elpuszttotta vagy tmutlta az llomson tartzkod embereket, az llomst pedig az akkorra mr meghackelt, ntudatra bredt s megrlt-meghibsodott SHODAN irnytotta, aki tervbe vette, hogy elpuszttja az emberisget. SHODANrl azt hittk, hogy a Hacker jvoltbl meg lett semmistve a Citadel Stationnel egytt. Az esemnyek utn a TriOptimum tnkrement s adssgokba keveredett, ezrt bezrtk a cget. Ltrejtt egy alakulat, az United Nations Nominate (UNN), amelynek feladata az volt, hogy lekzdjk a rosszindulat s hatalomhes vllalatokat, a TriOptimumot is belertve. Az esemnyek utn ltrejv mestersges intelligencik ereje s befolysa cskkentve lett, hogy meggtoljk egy jabb SHODAN-szer alak ltrejttt s az jabb katasztrft. Ezid alatt, a Hacker (System Shock 1 fhse) a legnpszerbb emberr vlt az egsz vilgon, viszont eltnt a nyilvnossg ell.

28 vvel ksbb, 2100-ban a TriOptimum eszkzei s s kszletei fel lettek vsrolva egy orosz ember, Anatoly Korenchkin jvoltbl, aki egykor a fekete piacon dolgozott, azonban akkorra mr arra trekedett, hogy trvnyes ton szerezzen pnzt. jra engedlyezte a TriOptimum mkdst, s visszalltotta a cget korbbi llapotra a kvetkez vtizedben. Amellett, hogy a cg egszsggyi s fogyaszti termkeket ksztett, Korenchkin fegyverszerzdseket rt al klnbz magn -s politikai katonai szervezetekkel. Az UNN szervezete gyakorlatilag tehetetlenn vlt Korenchkin s a cg ellen.

42 vvel a Citadel Station katasztroflis esemnyei utn s 12 vvel a TriOptimum jjptse utn, a cg elksztett egy ksrleti FTL, fnynl is nagyobb sebessgre kpes csillaghajt, a Von Braun-t, amely elindult els tjra. A csillaghajt egy msik haj kveti, az UNN Rickenbacker, melynek a kapitnya William Bedford Diego, aki a fia Edward Diego-nak, a Citadel Station aljas s npszertlen parancsnoknak - elsdlegese Edward Diego miatt trtntek a szrnysgek a Citadel Stationn (bvebben lsd System Shock 1 trtnet az oldal tetejn). Mivel a Rickenbacker rhajnak nincs sajt FTL rendszere, a kt haj egymshoz van csatolva az utazs alatt. Anatoly Korenchkinnek, a TriOptimum jjptjnek akkora egoizmusa lett, hogy a Von Braun kapitnynak nevezte ki magt annak ellenre, hogy tapasztalatlan a dologban.

2114 jliusban, 5 hnappal az utazs megkezdse utn, a kt haj vlaszol egy vszjelzsre, ami a Tau Ceti 5 bolygjrl jn, ami kvl esik a naprenszeren. Egy mentcsapat egy kisebb hajval lemegy a bolygra, a bolygn tojsokat tallnak. Ezek a tojsok megfertzik a csapatot, s beveszik ket egy alien kzssgbe, a Many-ba, ami egy hatalmas biolgiai lny elmvel, ami kpes manipullni az embereket, ezen kvl a tojsokban tallhat parazitk megfertzik s tvltoztatjk az embereket. A parazitk idvel mindkt hajra bejutnak, s megfertzik vagy meglik a legnysg nagy rszt.
 

Trtnet

Miutn a jtkos, SOLDIER csatlakozott az UNN alakulathoz, a katona felkerl az UNN Rickenbackerre, egy katonai csllaghajra. A Rickenbacker a Von Braun-t tmogatja fegyveres ksretknt, a Von Braun egy fnynl is nagyobb sebessgre kpes rhaj, ami az els tjn van a trtnetben. Mivel a Rickenbackernek nincs FTL (fnynl is gyorsabb) rendszere, a kt haj egymshoz van csatolva az utazs alatt.

Ahogy az fentebb is rva volt, pr hnappal az utazs megkezdse utn a kt haj vlaszol egy vszjelzsre, ami a Tau Ceti 5 bolygrl jn. Egy mentcsapat lemegy a bolygra, ahol furcsa tojsokat tallnak. A tojsok megfertzik a mentcsapatot s beintegrljk ket egy "lelki" kzssgbe, ami a Many-nak hvja magt (magyarul Sokasg vagy Tbbsg). A tojsok felkerlnek a hajra, nemsokra szinte mindenki megfertzdik vagy meghal a hajn, s csak nhny tll marad.

A jtkos a MedSci Deck-en bred fel amnzival szmtgpes meghibsods miatt. Egy msik tll, Dr. Janice Polito azonnal felveszi velnk a kapcsolatot, aki segteni fog bennnket audio kapcsolaton keresztl az ton, s arra utast minket, hogy jussunk fel az Operations Deck-re, a haj egyedik emeletre, hogy tallkozhassunk vele. Utunk sorn a megfertztt legnysggel s a Many lnyeivel kell harcolnunk. A Many telepatikusan kommunikl velnk, arra prblja meg rvenni a jtkost, hogy csatlakozzunk a Many kzssghez.

Miutn aktivljuk a liftet, legyrjk az akadlyokat s felrnk a negyedik emeletre, rjvnk, hogy Polito meghalt - ngyilkos lett. Ekkor jn el az a pillanat, amikor SHODAN, a Citadel Station mestersges intelligencija felfedi magt elttnk. Kiderl, hogy egsz vgig SHODAN beszlt hozznk a mr rgta halott Polito nevben, hogy elnyerje a jtkos bizalmt.

SHODAN elmagyarzza, hogy teremtette a Many-t, a Many az eredmnye a Citadel Station-i ksrleteinek. A Hacker az els rszbl kiltt egy kis kertes pod-ot az rllomsrl, ahol jelen volt SHODAN egyik fontos adata is, s nhny ksrleti lny is, gy SHODANt nem sikerlt legyzni az els rszben, tovbb lt a kiltt, rben bolyong podban. A kiltt pod a Tau Ceti 5 bolygjra zuhant, SHODAN knytelen volt lehibernlnia magt, hogy tllje a helyzetet, ezalatt a teremtmnyei az irnytsa nlkl fejldtek s SHODAN ellen fordultak.

SHODAN egy ultimtumot ad a jtkosnak, leszgezve, hogy csak akkor lhetjk tl az esemnyeket, ha segtnk SHODAN-nak elpuszttani a lnyeit. SHODAN arrl informlja a jtkost, hogy a Von Braun rhaj megsemmistse az egyetlen remny, de elszr t kell vinnie SHODAN adatait a Rickenbackerre. tkzben a jtkos kt tllt lt meg tvolabbrl: Tommy Suarezt s Rebecca Siddons-t, egy szerelmesprt, akiknek sikerl egy meneklhajval elmeniklni az rhajkrl.

Miutn a katona tvitte SHODAN adataid a msik hajra, feljutunk a Rickenbacker rhajjra, ahol megtudjuk, hogy mr mindkt hajt krbefonta a Many. A jtkos bejut a biolgiai lny testbe s megsemmisti a lny agyt, meglltva az alien invzit. SHODAN ezutn gratull a jtkosnak s felfedi sajt, valdi terveit: csak bbuknt hasznlta a katont, s a Von Braun FTL rendszernek segtsgvel egyesteni akarja a vals rt s a kibertrt, uralma al hajtva a galaxist. A jtkos SHODAN ellen szegl a kibertrben, s legyzi t.

A jtk utols jelenete azt mutatja, hogy a jtkos karaktere, a katona, miutn legyzte SHODAN-t, zenetet kld Tommy-nak s Rebeccnak, akik a meneklhajn vannak, hogy a Von Braun jra emberi irnyts al kerlt s biztonsgos. Tommy azt vlaszolja, hogy visszafordulnak, de Rebecca furcsn viselkedik. Rebebecca felbred a httrben, SHODAN hangjn beszl s a klseje is olyan lesz, mint SHODAN-, azt krdezi Tommytl: "Mi a baj, szerelmem? Nem tetszik az j klsm? HAHAHA... AHAHAHAH!", majd a kp elsttl. SHODAN mg mindig nem halt meg, tvette Rebecca fltt az irnytst.

A jtk fejlesztsi ideje

A System Shock 2 fejlesztse 1997-ben kezddtt el, miutn a Looking Glass Studios felkereste az Irrational Games-t azzal az tlettel, hogy ksztsenek egytt egy j jtkot. A kezdemnyez cg dolgozi nagy rajongi voltak a System Shock-nak, s hasonl jtkot szerettek volna csinlni. Az eredeti tervk valjban nem egy System Shock jtk volt, csak egy ahhoz hasonl jtk, amiben a jtkosnak egy rlt parancsnokot kellett volna legyznie egy rhajn. A jtk eredetileg a Junction Point cmet kapta volna. A cl az volt, hogy egy FPS jtkot ksztsenek RPG elemekkel.

A szban forg jtkot 18 hnapba telt elkszteni 1.7 milli dollrbl. Tbb kiadnl is megfordult a cg, de vgl az Electronic Arts-nl ktttek ki - az EA birtokolta ekkor a System Shock cm jogait -, az EA pedig azt javasolta, hogy inkbb a System Shock folytatst ksztsk el. A fejlesztcsapat beleegyezett a dologba: az Electronic Arts lett a kiad, s megvltoztattk a terveket. A projektre egy vet kaptak, s hogy idben kszen legyenek a rvid id ellenre, a Looking Glass Studios engine-jvel, a Dark Engine-val dolgoztak a jtkon, ez az engine volt hasznlva a Thief: The Dark Project-hez is.

A fejlesztk sok figyelmet ldoztak a szerepjtkos rendszer elksztsre. Tbb karaktertpus is vlaszthat lett, azonban nem korltoztk a jtkost megadott - kiszabott skillek hasznlatval, brmelyik karaktertpus olyan skilleket vlaszthat, amilyent csak akar. Ezen kvl a horror benyoms kulcsfontossg elem volt, illetve az elszigeteltsg rzse minimlis emberi, vagy ms lnyekkel val kapcsolattal. A tllsi feeling is fontos volt, valamint azt is megcsinltk a fejlesztk, hogy az ellenfelek, az AI-k zaj alapjn is megtalljk a jtkost s az ellenfelek figyelmeztethettk trsaikat. Az rnykoknak s az elbjsnak is nagy szerepet adtak, gy kikerlhetjk ellenfeleinket, vagy elbjhatunk ellk.

Ken Levine, a jtk f dizjnere vissza akarta hozni SHODAN-t, a System Shock fgonoszt. Levine szvetkeztetni akarta SHODAN-t a jtkossal, majd SHODAN elrulja a jtkost. SHODAN klseje vitatott tma volt a ksztk kztt.

Tbb problma is fellpett a munklatok sorn. Mivel a jtkot kt fejlesztcsapat csinlta, nha tbb vita s feszltsg is kialakult a pozcik miatt, nhny dolgoz otthagyta a projektet. Sok dolgoz tapasztalatlan volt, de a projekt vezetje, Jonathan Chey gy rezte, hogy ez elny szmukra, mivel a tl tapasztaltak kztt tbb vita lett volna. A jtk engine-jvel, a Dark Engine-val is akadtak problmk: befejezetlen volt, gy a programozk knytelenek voltak kijavtani a hibkat, amiket az engine okozott.

A jtk demoja tutoriallal / gyakorlplyval s az els kldets egy rszvel 1999. augusztus 2-n jelent meg. Kilenc nappal ksbb elkezdtk kereskedkhz szlltani a jtkot. Egy hnappal ksbb megjelent egy patch is a jtkhoz, aminek ksznheten ltrejtt a Multiplayer opci, ezen kvl a patch szablyozta a fegyvererek llapotnak romlst, s az ellenfelek respawnolsi temt. Dreamcast-re is t akartk portolni a jtkot, de az tletet vgl elvetettk.

Megsznt tmogats s a modols kezdete

2000 krl megsznt a jtk fejlesztk ltali tmogatsa, gy a kompatibilitsi problmk az jabb opercis rendszerekkel s hardverekkel egyre nagyobb problmnak szmtottak. Hogy valahogy kompenzljk a hinyz tmogatst, a rajongk elkezdtek klnbz modokat kszteni a jtkhoz, gy szlettek campaign / single player, grafikai, hang, s jtkmdostsi modok. 

 

A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    ✨ Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott – ismerd meg a „Megóvlak” címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG