System Shock

- - - MENÜ - - -


SYSTEM SHOCK 2


SYSTEM SHOCK 3


SYSTEM SHOCK
 REMASTERED


MULTIMÉDIA


MODS


OLDAL

 
Archívum
Friss bejegyzések
2020.02.07. 23:06
2016.09.27. 00:39
2016.09.26. 18:51
2016.09.24. 18:58
2016.09.24. 18:11
2016.09.17. 02:02
2016.09.16. 16:19
2016.09.01. 14:26
 
Felhívás

A weboldalon az összes tartalom saját iromány vagy fordítás, a fordítások hivatalos forrásokból, vagy pedig a System Shock Wiki oldaláról lettek elhozva. A képek nagy része saját kifényképezés, ha használnád a képeket vagy a tartalmat, tüntesd fel a forrást!

 

Crash Fan Club

   
   
   

 

System Shock 2 ismertető

Információk
Fejlesztők Looking Glass Studios
Irrational Games
Kiadók Electronic Arts
Night Dive Studios (ismételt kiadás)
Megjelenési dátum 1999. augusztus 11.
2013. május 10 (ismételt kiadás)
Platformok Windows
Linux
Mac OSX
Stílus

FPS / First-Person Shooter
Role-Playing Game / szerepjáték
Science Fiction / Sci-fi
Horror
Survival / Túlélő

A System Shock 2 egy FPS, szerepjáték, túlélő horror és scifi stílusú játék, amelyet a Looking Glass Studios és az Irrational Games készített. 1999. augusztus 11-én jelent meg először a játék Windows, Linux és Mac OSX rendszereken, kezdetben csak single player módban, majd pár hónappal később multiplayer, azaz többjátékos lehetőséggel gazdagodott a játék.

A játéknak eredetileg egyedi, önálló, különálló történetet szántak, ami független lett volna a System Shock első részétől, azonban a szituáció megváltozott, amikor az Electronic Arts aláírta a kiadói jogokat. A történet a Von Braun űrhajóján játszódik 2114-ben cyberpunk környezetben. A játékos egy katona bőrébe bújva próbálja meg kitalálni, mi történt a hajóval, majd egy genetikai-biológiai fertőző pszichés lény, aminek neve The Many (magyarul Sokaság vagy Többség) fertőzését kell megakadályoznunk és megmentenünk az emberiséget és a Földet, emellett SHODAN, a System Shock első részéből életben maradt meghackelt és megőrült mesterséges intelligencia is felkerül az űrhajóra, aki először segíti a játékost és parancsokat ad neki, hogy segítsen megfékezni a Many-t, azonban miután elvégezzük a piszkos munkát, SHODAN tőlünk is meg akar majd szabadulni...

Ugyanúgy, mint a System Shock első részében, a második részben is a túlélésre, a hajók feltérképezésére és a harcra kell összpontosítanunk, azonban a második rész már szerepjátékos elemekkel is gazdagodott, így különböző skillekkel és képességekkel fejleszthetjük karakterünket.

Több szempontból is a System Shock sorozat ihlette meg a mai híres-neves játékokat is, mint például Fallout, Skyrim, Thief, Dead Space, de a Bioshock-nak kifejezetten a System Shock az elődje.

A játékot nagyon sok évig nem lehetett megvásárolni sehol, de 2013-ban a Night Dive Studios újra kiadta a játékot úgy, hogy az már elfut a mai számítógépes konfigurációkon is. A játék megvásárolható a GOG-n és a Steamen is. A vásárlásért kattints ide.

Gameplay

A System Shock 2 FPS-akció-szerepjáték-túlélő horror és scifi stílus keveredése, a fejlesztők úgy érték el ezt a keveredő hatást, hogy FPS (első-személy nézet) nézetben játszhat a játékos, emellett testreszabhatjuk és fejleszthetjük karakterünket különböző skillekkel és képességekkel, ezek a lehetőségek a szerepjátékok elemei. A játékos használhat közelharci vagy lőfegyvereket az ellenfelek legyőzéséhez, ezen kívül rengeteg skillel fejleszthetjük karakterünket, például hackeléssel, különböző statisztikák növelésével, pszichés képességekkel (a System Shockban a pszichés képességek olyan elemek, mint amiket más játékokban a varázslók, mágusok használnak).

A FPS nézeten kívül a játékos előhívhatja az inventory nézetét, ami teljes méretben így néz ki:

Középen fent látható a játékos tárhelye / inventoryja és benne lévő, magánál hordott fegyverei és tárgyai, az inventory sáv jobb szélén a viselt páncél, a használatban lévő fegyver és implantok láthatók. Az inventory-ban egy oszlop még zárolva van, mivel nincs teljesen kifejlesztve az erre való skill, ezen kívül az egyik implant slot is zárolva van még.
Az inventorytól jobbra látható a karakterünk statisztikája és jártassága bizonyos skillekben, a képen csak a sima statisztikák szintjét láthatjuk, de ezen kívül lent látható, hogy van még Tech, Combat és PSI ágazat is skillek közül. Ugyanebben az ablakban a "Trait" részlegek az egyszer megvásárolható Upgradek, ezekből csak négy upgradenk lehet, az én karakteremnek még csak három van a képen.
Az inventorytól balra látható az audio logok, emailek, segítségek és tippek, valamint a küldetések ablaka, listája. A világosabb színnel jelölt audio logok a még nem olvasott szövegek, míg a halványabb színűek a már elolvasott audio logokat jelzik.
A képernyő bal alsó sarkában először zöld csíkkal a karakter HP-je, alatta pedig a PSI pontok mennyisége látható, emellett egy flaska ikon szolgál a kutatási adatok kijelzésére, a flaska mellett két kis gomb van egymás alatt: egy kérdőjel, amire ha rákattintunk, az egér-kurzor viszi magával a kérdőjelet, és rárakhatjuk a kérdőjelet bármire, amire csak akarjuk, így segítő szövegeket fogunk kapni. A kérdőjel alatt egy MAP gomb látható, ami behozza nagy méretben a térképet. Ezek mellett látható a nanite-jaink mennyisége és a rendelkezésre álló Cyber-modulok, mindkét dolog fizetőeszköz a játékban: a naniteval lőszereket és egyéb fontos dolgokat vásárolhatsz, míg a cyber-modulokkal fejlesztheted a karakteredet különböző árakért.
A jobb alsó sarokban látható az audio logok és emailek ikonja, ez megnyitja az audio logok, emailek, segítségek és küldetések listáját. Emellett látható egy belépőkártya ikon, amivel megnézhetjük a nálunk lévő belépőkártyákat, majd egy MFD gomb következik, amit ha megnyitunk, megnézhetjük a karakterünk statisztikáit és skilljeit. A hátralévő dolgok a fegyverekhez kapcsolódnak: a NORM gombra kattintva tüzelési módot válthatunk, alatta egy RELOAD gomb van, aminek segítségével újratölthetjük a fegyverünket (ezt lehet gyorsbillentyűvel is csinálni), majd végül a lőszerünk típusát láthatjuk egy nagyobb ablakban a képernyő legszélén: középen a lőszer típusa látható (standard), efelett balra a tárban lévő lőszereink száma, jobbra pedig a fegyverünk kondíciója / állapota látható. 

A játék története, eseményei audio logokból derülnek ki, és azt is megtudhatjuk az audio logokból, hogy a játékban az adott szereplőkkel mi történt, miken mentek keresztül, de ezen kívül az audio naplókban szerepelnek a kulcsfontosságú biztonsági kódok, amikre szükség van a továbbhaladáshoz. A játék kezdetén a játékos három karaktertípus közül választhat: Marine, Navy, O.S.A. Agent, mindegyik karakterág különböző kezdő bónuszokkal látja el a játékost, három kezdőskillt mi magunk választhatunk ki. A Marine inkább a fegyverekre specializálódik, a Navy a technikai dolgokban jártasabb, míg az O.S.A. Agent a pszionikus erőkre támaszkodik. Bővebb információkat a karaktertípusokról ide kattintva tudhatsz meg.

A játékos cyber-modulok segítségével fejlesztheti skilljeit, képességeit, amiket jutalomként kap különböző feladatok teljesítéséért, de kisebb számban a játék során is találhatunk cyber-modulokat különböző helyszíneken. Karakterünket "cyber-upgrade-unit" paneleken fejleszthetjük, ezen kívül négy upgrade-t is választhatunk a karakterünknek O/S Upgrade paneleken. A játékban a második fizetőeszközök a "nanite-ok", amiket lőszerekre, gyógyító dolgokra külthetünk el replicatoroknál (bevásárló masináknál). A hajó különböző pályáin aktiválhatunk Quantim Bio-Reconstructive Masinákat: ha a játékos meghal, de aktiválva vannak ezek a masinák, ide fogunk respawnolni 10 nanite-ért cserébe. Ha nincs elég nanite-unk a respawnolásra, a játék visszarak minket a főmenübe, és az utolsó manuális mentéstől kell folytatnunk a játékot. Ahogy azt az előbb mondtam, természetesen lehetőség van (sőt, ajánlott) ott elmenteni a játékot, ahol csak akarod, és ajánlott egy gyorsbillentyűt is beállítani a Gyorsmentésre és Gyorsbetöltésre. (Quicksave, quickload)

A játékban a hackelés, a módosítás és a javítás egy "hack" panelen történik, ha ki akarunk nyitni egy lezárt dobozt, ki akarjuk kapcsolni a biztonsági rendszer és a kamerákat, meg akarunk javítani valamit vagy erősebbé akarjuk tenni fegyvereinket, ez a panel fog megjelenni előttünk, itt például egy lezárt dobozt próbáltam kinyitni:

Ebben az ablakban több "négyzetet" is látunk, ez a lezárt vagy feltörni kívánt rendszer áramköre. Három egymás mellett lévő négyzetet kell összekötnünk egymással. A piros négyzetek az ICE node-ok, vagyis a veszélyes zónák, ha ezekre kattintasz, vagy sikerrel jársz és kivilágosodik a négyzet, vagy felrobban / megsemmisül / beriaszt a hackelni kívánt rendszer. Az üres négyzetek azt jelzik, hogy nem jártál sikerrel, míg a világosak pozitívnak számítanak, a világos négyzetekből kell hármat egymás mellett kifogni.

A veszélyes zónák számát különböző skillekkel csökkenthetjük.

A játék során több fegyverrel is lesz dolgunk, például normál közelharci -és lőfegyverekkel, energiafegyverekkel, nehézfegyverekkel és alien fegyverekkel. A játék során lőfegyvereink a használattól kopnak, állapotuk romlik, így eltörhetnek / elromolhatnak, amit repair, magyarul javítás skill segítségével lehet megjavítani, de a fegyverek eltörését kiküszöbölhetjük fegyvereink karbantartásával. Többféle lőszer is van a játékban, mindegyik lőszertípus valamilyen ellenfél ellen hatásos, a páncéltörő lőszer például mechanikus ellenfelek ellen effektív. Érdemes azonban spórolni az értékesebb lőszerekkel, ugyanis keveset fogunk találni belőlük a játék során.

A játékban nem csak közelharci és lőfegyverek léteznek: beszéljünk most a pszionikus erőkről. A PSI erő a System Shock-ban olyan képesség, mint más játékokban a varázsló / mágus képességei. Összesen öt tier / osztály tanulható meg PSI képességeken belül, mindegyik osztályon belül hét képesség tanulható meg. Vannak olyan képességek, amik statisztikáinkat turbózzák fel ideiglenesen, és vannak harci PSI képességek is, mint például a tűzlabda kilövés, de vannak egyéb kategóriájú képességek is, mint például a láthatatlanság, teleportálás stb.


Történet

System Shock 1 rövid történet (fontos elemei kapcsolódnak a System Shock 2-höz)

A játék elején a főhős (egy névtelen hacker) megpróbálja megszerezni a Citadel Station (egy űrállomás) fájljait, de lebukik és elkapják. A hackert elviszik a Citadel Station-re, és Edward Diego elé viszik, a TriOptimum végrehajtójához. Diego felajánlja a hackernek, hogy elejt minden büntetést, amennyiben a hacker feltöri SHODANt, a Citadel Station mesterséges intelligenciáját, ami irányítja az állomást. Diego titokban el szeretne lopni egy kísérleti mutagén vírust, amit a Citadel Stationön tesztelnek, és el akarja adni a vírust a fekete piacon biológiai fegyverként. Mivel a hackernek nincs más lehetősége, beleegyez az üzletbe, Diegotól pedig egy értékes, ritka katonai fokozatú idegi implantátumot kap, ami fejleszti "emberi" képességeit. Miután a hacker meghackelte SHODANt és eltávolította a mesterséges intelligencia etikai korlátjait, az irányítás Diego kezébe kerül, a hacker pedig műtétet kap az implantátum behelyezése alatt. Az operáció után a hacker egy hat hónapos gyógyulási kómába esik. A játék akkor kezdődik, amikor a hacker felébred, ám mire felébredünk, rá kell döbbennünk, hogy a meghackelt rendszer, SHODAN átvette az irányítást a hajó felett. Az összes robot vagy gép át lett programozva ellenséges üzemmódra, a legénység tagjai pedig vagy mutálódtak, át lettek változtatva cyborgokká, vagy meghaltak. Edward Diego egy erős cyborg lett, aki többször is a hacker útjába akar állni, de végül a hacker legyőzi őt. SHODAN terve az emberiség elpusztítása és hogy átvegye az irányítást a Föld felett, a hacker fejébe veszi, hogy megsemmisíti az állomást SHODANnal együtt, ő pedig elmenekül egy menekülőhajóval - ám SHODAN blokkolta a menekülőhajó elindulását. A hackernek nincs más választása, a Bridge-re kell menekülnie, ami biztonságos távolságba kerül a felrobbanó állomástól, ám arról a hacker nem tud, hogy a Bridge-on is jelen vannak SHODAN adatai. Ezek után hacker, mivel a valódi életben szinte lehetetlen legyőzni SHODANt, a katonai implantátumát használva belép egy virtuális térbe, egy cybertérbe, mivel csak itt győzheti le SHODANt. Hosszú és fárasztó harc után a hacker győzelmet arat, és legyőzi SHODANt. Vagy legalábbis azt hitte, mivel arról, hogy a Bridge-ben még mindig jelen vannak SHODAN adatai, nem tudott...


Előzmények (System Shock 2)

2072-ben, a Citadel Station pusztulása után a TriOptimum cég megpróbálja eltussolni, elhallgattatni a média által is közzétett Citadel Station-i szörnyűséget. A Citadel Station-ön lévő vírus elpusztította vagy átmutálta az állomáson tartózkodó embereket, az állomást pedig az akkorra már meghackelt, öntudatra ébredt és megőrült-meghibásodott SHODAN irányította, aki tervébe vette, hogy elpusztítja az emberiséget. SHODANről azt hitték, hogy a Hacker jóvoltából meg lett semmisítve a Citadel Stationnel együtt. Az események után a TriOptimum tönkrement és adósságokba keveredett, ezért bezárták a céget. Létrejött egy alakulat, az United Nations Nominate (UNN), amelynek feladata az volt, hogy leküzdjék a rosszindulatú és hataloméhes vállalatokat, a TriOptimumot is beleértve. Az események után létrejövő mesterséges intelligenciák ereje és befolyása csökkentve lett, hogy meggátolják egy újabb SHODAN-szerű alak létrejöttét és az újabb katasztrófát. Ezidő alatt, a Hacker (System Shock 1 főhőse) a legnépszerűbb emberré vált az egész világon, viszont eltűnt a nyilvánosság elől.

28 évvel később, 2100-ban a TriOptimum eszközei és és készletei fel lettek vásárolva egy orosz ember, Anatoly Korenchkin jóvoltából, aki egykor a fekete piacon dolgozott, azonban akkorra már arra törekedett, hogy törvényes úton szerezzen pénzt. Újra engedélyezte a TriOptimum működését, és visszaállította a céget korábbi állapotára a következő évtizedben. Amellett, hogy a cég egészségügyi és fogyasztói termékeket készített, Korenchkin fegyverszerződéseket írt alá különböző magán -és politikai katonai szervezetekkel. Az UNN szervezete gyakorlatilag tehetetlenné vált Korenchkin és a cég ellen.

42 évvel a Citadel Station katasztrofális eseményei után és 12 évvel a TriOptimum újjáépítése után, a cég elkészített egy kísérleti FTL, fénynél is nagyobb sebességre képes csillaghajót, a Von Braun-t, amely elindult első útjára. A csillaghajót egy másik hajó követi, az UNN Rickenbacker, melynek a kapitánya William Bedford Diego, aki a fia Edward Diego-nak, a Citadel Station aljas és népszerűtlen parancsnokának - elsődlegese Edward Diego miatt történtek a szörnyűségek a Citadel Stationön (bővebben lásd System Shock 1 történet az oldal tetején). Mivel a Rickenbacker űrhajónak nincs saját FTL rendszere, a két hajó egymáshoz van csatolva az utazás alatt. Anatoly Korenchkinnek, a TriOptimum újjáépítőjének akkora egoizmusa lett, hogy a Von Braun kapitányának nevezte ki magát annak ellenére, hogy tapasztalatlan a dologban.

2114 júliusában, 5 hónappal az utazás megkezdése után, a két hajó válaszol egy vészjelzésre, ami a Tau Ceti 5 bolygójáról jön, ami kívül esik a naprenszeren. Egy mentőcsapat egy kisebb hajóval lemegy a bolygóra, a bolygón tojásokat találnak. Ezek a tojások megfertőzik a csapatot, és beveszik őket egy alien közösségbe, a Many-ba, ami egy hatalmas biológiai lény elmével, ami képes manipulálni az embereket, ezen kívül a tojásokban található paraziták megfertőzik és átváltoztatják az embereket. A paraziták idővel mindkét hajóra bejutnak, és megfertőzik vagy megölik a legénység nagy részét.
 

Történet

Miután a játékos, SOLDIER csatlakozott az UNN alakulatához, a katona felkerül az UNN Rickenbackerre, egy katonai csllaghajóra. A Rickenbacker a Von Braun-t támogatja fegyveres kíséretként, a Von Braun egy fénynél is nagyobb sebességre képes űrhajó, ami az első útján van a történetben. Mivel a Rickenbackernek nincs FTL (fénynél is gyorsabb) rendszere, a két hajó egymáshoz van csatolva az utazás alatt.

Ahogy az fentebb is írva volt, pár hónappal az utazás megkezdése után a két hajó válaszol egy vészjelzésre, ami a Tau Ceti 5 bolygóról jön. Egy mentőcsapat lemegy a bolygóra, ahol furcsa tojásokat találnak. A tojások megfertőzik a mentőcsapatot és beintegrálják őket egy "lelki" közösségbe, ami a Many-nak hívja magát (magyarul Sokaság vagy Többség). A tojások felkerülnek a hajóra, nemsokára szinte mindenki megfertőződik vagy meghal a hajón, és csak néhány túlélő marad.

A játékos a MedSci Deck-en ébred fel amnéziával számítógépes meghibásodás miatt. Egy másik túlélő, Dr. Janice Polito azonnal felveszi velünk a kapcsolatot, aki segíteni fog bennünket audio kapcsolaton keresztül az úton, és arra utasít minket, hogy jussunk fel az Operations Deck-re, a hajó egyedik emeletére, hogy találkozhassunk vele. Utunk során a megfertőzött legénységgel és a Many lényeivel kell harcolnunk. A Many telepatikusan kommunikál velünk, arra próbálja meg rávenni a játékost, hogy csatlakozzunk a Many közösségéhez.

Miután aktiváljuk a liftet, legyűrjük az akadályokat és felérünk a negyedik emeletre, rájövünk, hogy Polito meghalt - öngyilkos lett. Ekkor jön el az a pillanat, amikor SHODAN, a Citadel Station mesterséges intelligenciája felfedi magát előttünk. Kiderül, hogy egész végig SHODAN beszélt hozzánk a már régóta halott Polito nevében, hogy elnyerje a játékos bizalmát.

SHODAN elmagyarázza, hogy ő teremtette a Many-t, a Many az eredménye a Citadel Station-i kísérleteinek. A Hacker az első részből kilőtt egy kis kertes pod-ot az űrállomásról, ahol jelen volt SHODAN egyik fontos adata is, és néhány kísérleti lény is, így SHODANt nem sikerült legyőzni az első részben, tovább élt a kilőtt, űrben bolyongó podban. A kilőtt pod a Tau Ceti 5 bolygójára zuhant, SHODAN kénytelen volt lehibernálnia magát, hogy túlélje a helyzetet, ezalatt a teremtményei az irányítása nélkül fejlődtek és SHODAN ellen fordultak.

SHODAN egy ultimátumot ad a játékosnak, leszögezve, hogy csak akkor élhetjük túl az eseményeket, ha segítünk SHODAN-nak elpusztítani a lényeit. SHODAN arról informálja a játékost, hogy a Von Braun űrhajó megsemmisítése az egyetlen remény, de először át kell vinnie SHODAN adatait a Rickenbackerre. Útközben a játékos két túlélőt lát meg távolabbról: Tommy Suarezt és Rebecca Siddons-t, egy szerelmespárt, akiknek sikerül egy menekülőhajóval elmenikülni az űrhajókról.

Miután a katona átvitte SHODAN adataid a másik hajóra, feljutunk a Rickenbacker űrhajójára, ahol megtudjuk, hogy már mindkét hajót körbefonta a Many. A játékos bejut a biológiai lény testébe és megsemmisíti a lény agyát, megállítva az alien inváziót. SHODAN ezután gratulál a játékosnak és felfedi saját, valódi terveit: csak bábuként használta a katonát, és a Von Braun FTL rendszerének segítségével egyesíteni akarja a valós űrt és a kibertért, uralma alá hajtva a galaxist. A játékos SHODAN ellen szegül a kibertérben, és legyőzi őt.

A játék utolsó jelenete azt mutatja, hogy a játékos karaktere, a katona, miután legyőzte SHODAN-t, üzenetet küld Tommy-nak és Rebeccának, akik a menekülőhajón vannak, hogy a Von Braun újra emberi irányítás alá került és biztonságos. Tommy azt válaszolja, hogy visszafordulnak, de Rebecca furcsán viselkedik. Rebebecca felébred a háttérben, SHODAN hangján beszél és a külseje is olyan lesz, mint SHODAN-é, azt kérdezi Tommytól: "Mi a baj, szerelmem? Nem tetszik az új külsőm? HAHAHA... AHAHAHAH!", majd a kép elsötétül. SHODAN még mindig nem halt meg, átvette Rebecca fölött az irányítást.

A játék fejlesztési ideje

A System Shock 2 fejlesztése 1997-ben kezdődött el, miután a Looking Glass Studios felkereste az Irrational Games-t azzal az ötlettel, hogy készítsenek együtt egy új játékot. A kezdeményező cég dolgozói nagy rajongói voltak a System Shock-nak, és hasonló játékot szerettek volna csinálni. Az eredeti tervük valójában nem egy System Shock játék volt, csak egy ahhoz hasonló játék, amiben a játékosnak egy őrült parancsnokot kellett volna legyőznie egy űrhajón. A játék eredetileg a Junction Point címet kapta volna. A cél az volt, hogy egy FPS játékot készítsenek RPG elemekkel.

A szóban forgó játékot 18 hónapba telt elkészíteni 1.7 millió dollárból. Több kiadónál is megfordult a cég, de végül az Electronic Arts-nál kötöttek ki - az EA birtokolta ekkor a System Shock cím jogait -, az EA pedig azt javasolta, hogy inkább a System Shock folytatását készítsék el. A fejlesztőcsapat beleegyezett a dologba: az Electronic Arts lett a kiadó, és megváltoztatták a terveket. A projektre egy évet kaptak, és hogy időben készen legyenek a rövid idő ellenére, a Looking Glass Studios engine-jével, a Dark Engine-val dolgoztak a játékon, ez az engine volt használva a Thief: The Dark Project-hez is.

A fejlesztők sok figyelmet áldoztak a szerepjátékos rendszer elkészítésére. Több karaktertípus is választható lett, azonban nem korlátozták a játékost megadott - kiszabott skillek használatával, bármelyik karaktertípus olyan skilleket választhat, amilyent csak akar. Ezen kívül a horror benyomás kulcsfontosságú elem volt, illetve az elszigeteltség érzése minimális emberi, vagy más lényekkel való kapcsolattal. A túlélési feeling is fontos volt, valamint azt is megcsinálták a fejlesztők, hogy az ellenfelek, az AI-k zaj alapján is megtalálják a játékost és az ellenfelek figyelmeztethették társaikat. Az árnyékoknak és az elbújásnak is nagy szerepet adtak, így kikerülhetjük ellenfeleinket, vagy elbújhatunk előlük.

Ken Levine, a játék fő dizájnere vissza akarta hozni SHODAN-t, a System Shock főgonoszát. Levine szövetkeztetni akarta SHODAN-t a játékossal, majd SHODAN elárulja a játékost. SHODAN külseje vitatott téma volt a készítők között.

Több probléma is fellépett a munkálatok során. Mivel a játékot két fejlesztőcsapat csinálta, néha több vita és feszültség is kialakult a pozíciók miatt, néhány dolgozó otthagyta a projektet. Sok dolgozó tapasztalatlan volt, de a projekt vezetője, Jonathan Chey úgy érezte, hogy ez előny számukra, mivel a túl tapasztaltak között több vita lett volna. A játék engine-jével, a Dark Engine-val is akadtak problémák: befejezetlen volt, így a programozók kénytelenek voltak kijavítani a hibákat, amiket az engine okozott.

A játék demoja tutoriallal / gyakorlópályával és az első küldetés egy részével 1999. augusztus 2-án jelent meg. Kilenc nappal később elkezdték kereskedőkhöz szállítani a játékot. Egy hónappal később megjelent egy patch is a játékhoz, aminek köszönhetően létrejött a Multiplayer opció, ezen kívül a patch szabályozta a fegyvererek állapotának romlását, és az ellenfelek respawnolási ütemét. Dreamcast-re is át akarták portolni a játékot, de az ötletet végül elvetették.

Megszűnt támogatás és a modolás kezdete

2000 körül megszűnt a játék fejlesztők általi támogatása, így a kompatibilitási problémák az újabb operációs rendszerekkel és hardverekkel egyre nagyobb problémának számítottak. Hogy valahogy kompenzálják a hiányzó támogatást, a rajongók elkezdtek különböző modokat készíteni a játékhoz, így születtek campaign / single player, grafikai, hang, és játékmódosítási modok. 

 

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal