System Shock 2 ismertet
 |
Informcik |
Fejlesztk |
Looking Glass Studios
Irrational Games |
Kiadk |
Electronic Arts
Night Dive Studios (ismtelt kiads) |
Megjelensi dtum |
1999. augusztus 11.
2013. mjus 10 (ismtelt kiads) |
Platformok |
Windows
Linux
Mac OSX |
Stlus |
FPS / First-Person Shooter
Role-Playing Game / szerepjtk
Science Fiction / Sci-fi
Horror
Survival / Tll
|
A System Shock 2 egy FPS, szerepjtk, tll horror s scifi stlus jtk, amelyet a Looking Glass Studios s az Irrational Games ksztett. 1999. augusztus 11-n jelent meg elszr a jtk Windows, Linux s Mac OSX rendszereken, kezdetben csak single player mdban, majd pr hnappal ksbb multiplayer, azaz tbbjtkos lehetsggel gazdagodott a jtk.
A jtknak eredetileg egyedi, nll, klnll trtnetet szntak, ami fggetlen lett volna a System Shock els rsztl, azonban a szituci megvltozott, amikor az Electronic Arts alrta a kiadi jogokat. A trtnet a Von Braun rhajjn jtszdik 2114-ben cyberpunk krnyezetben. A jtkos egy katona brbe bjva prblja meg kitallni, mi trtnt a hajval, majd egy genetikai-biolgiai fertz pszichs lny, aminek neve The Many (magyarul Sokasg vagy Tbbsg) fertzst kell megakadlyoznunk s megmentennk az emberisget s a Fldet, emellett SHODAN, a System Shock els rszbl letben maradt meghackelt s megrlt mestersges intelligencia is felkerl az rhajra, aki elszr segti a jtkost s parancsokat ad neki, hogy segtsen megfkezni a Many-t, azonban miutn elvgezzk a piszkos munkt, SHODAN tlnk is meg akar majd szabadulni...

Ugyangy, mint a System Shock els rszben, a msodik rszben is a tllsre, a hajk feltrkpezsre s a harcra kell sszpontostanunk, azonban a msodik rsz mr szerepjtkos elemekkel is gazdagodott, gy klnbz skillekkel s kpessgekkel fejleszthetjk karakternket.
Tbb szempontbl is a System Shock sorozat ihlette meg a mai hres-neves jtkokat is, mint pldul Fallout, Skyrim, Thief, Dead Space, de a Bioshock-nak kifejezetten a System Shock az eldje.
A jtkot nagyon sok vig nem lehetett megvsrolni sehol, de 2013-ban a Night Dive Studios jra kiadta a jtkot gy, hogy az mr elfut a mai szmtgpes konfigurcikon is. A jtk megvsrolhat a GOG-n s a Steamen is. A vsrlsrt kattints ide.
Gameplay
A System Shock 2 FPS-akci-szerepjtk-tll horror s scifi stlus keveredse, a fejlesztk gy rtk el ezt a kevered hatst, hogy FPS (els-szemly nzet) nzetben jtszhat a jtkos, emellett testreszabhatjuk s fejleszthetjk karakternket klnbz skillekkel s kpessgekkel, ezek a lehetsgek a szerepjtkok elemei. A jtkos hasznlhat kzelharci vagy lfegyvereket az ellenfelek legyzshez, ezen kvl rengeteg skillel fejleszthetjk karakternket, pldul hackelssel, klnbz statisztikk nvelsvel, pszichs kpessgekkel (a System Shockban a pszichs kpessgek olyan elemek, mint amiket ms jtkokban a varzslk, mgusok hasznlnak).
A FPS nzeten kvl a jtkos elhvhatja az inventory nzett, ami teljes mretben gy nz ki:

Kzpen fent lthat a jtkos trhelye / inventoryja s benne lv, magnl hordott fegyverei s trgyai, az inventory sv jobb szln a viselt pncl, a hasznlatban lv fegyver s implantok lthatk. Az inventory-ban egy oszlop mg zrolva van, mivel nincs teljesen kifejlesztve az erre val skill, ezen kvl az egyik implant slot is zrolva van mg.
Az inventorytl jobbra lthat a karakternk statisztikja s jrtassga bizonyos skillekben, a kpen csak a sima statisztikk szintjt lthatjuk, de ezen kvl lent lthat, hogy van mg Tech, Combat s PSI gazat is skillek kzl. Ugyanebben az ablakban a "Trait" rszlegek az egyszer megvsrolhat Upgradek, ezekbl csak ngy upgradenk lehet, az n karakteremnek mg csak hrom van a kpen.
Az inventorytl balra lthat az audio logok, emailek, segtsgek s tippek, valamint a kldetsek ablaka, listja. A vilgosabb sznnel jellt audio logok a mg nem olvasott szvegek, mg a halvnyabb sznek a mr elolvasott audio logokat jelzik.
A kperny bal als sarkban elszr zld cskkal a karakter HP-je, alatta pedig a PSI pontok mennyisge lthat, emellett egy flaska ikon szolgl a kutatsi adatok kijelzsre, a flaska mellett kt kis gomb van egyms alatt: egy krdjel, amire ha rkattintunk, az egr-kurzor viszi magval a krdjelet, s rrakhatjuk a krdjelet brmire, amire csak akarjuk, gy segt szvegeket fogunk kapni. A krdjel alatt egy MAP gomb lthat, ami behozza nagy mretben a trkpet. Ezek mellett lthat a nanite-jaink mennyisge s a rendelkezsre ll Cyber-modulok, mindkt dolog fizeteszkz a jtkban: a naniteval lszereket s egyb fontos dolgokat vsrolhatsz, mg a cyber-modulokkal fejlesztheted a karakteredet klnbz rakrt.
A jobb als sarokban lthat az audio logok s emailek ikonja, ez megnyitja az audio logok, emailek, segtsgek s kldetsek listjt. Emellett lthat egy belpkrtya ikon, amivel megnzhetjk a nlunk lv belpkrtykat, majd egy MFD gomb kvetkezik, amit ha megnyitunk, megnzhetjk a karakternk statisztikit s skilljeit. A htralv dolgok a fegyverekhez kapcsoldnak: a NORM gombra kattintva tzelsi mdot vlthatunk, alatta egy RELOAD gomb van, aminek segtsgvel jratlthetjk a fegyvernket (ezt lehet gyorsbillentyvel is csinlni), majd vgl a lszernk tpust lthatjuk egy nagyobb ablakban a kperny legszln: kzpen a lszer tpusa lthat (standard), efelett balra a trban lv lszereink szma, jobbra pedig a fegyvernk kondcija / llapota lthat.

A jtk trtnete, esemnyei audio logokbl derlnek ki, s azt is megtudhatjuk az audio logokbl, hogy a jtkban az adott szereplkkel mi trtnt, miken mentek keresztl, de ezen kvl az audio naplkban szerepelnek a kulcsfontossg biztonsgi kdok, amikre szksg van a tovbbhaladshoz. A jtk kezdetn a jtkos hrom karaktertpus kzl vlaszthat: Marine, Navy, O.S.A. Agent, mindegyik karakterg klnbz kezd bnuszokkal ltja el a jtkost, hrom kezdskillt mi magunk vlaszthatunk ki. A Marine inkbb a fegyverekre specializldik, a Navy a technikai dolgokban jrtasabb, mg az O.S.A. Agent a pszionikus erkre tmaszkodik. Bvebb informcikat a karaktertpusokrl ide kattintva tudhatsz meg.
A jtkos cyber-modulok segtsgvel fejlesztheti skilljeit, kpessgeit, amiket jutalomknt kap klnbz feladatok teljestsrt, de kisebb szmban a jtk sorn is tallhatunk cyber-modulokat klnbz helyszneken. Karakternket "cyber-upgrade-unit" paneleken fejleszthetjk, ezen kvl ngy upgrade-t is vlaszthatunk a karakternknek O/S Upgrade paneleken. A jtkban a msodik fizeteszkzk a "nanite-ok", amiket lszerekre, gygyt dolgokra klthetnk el replicatoroknl (bevsrl masinknl). A haj klnbz plyin aktivlhatunk Quantim Bio-Reconstructive Masinkat: ha a jtkos meghal, de aktivlva vannak ezek a masink, ide fogunk respawnolni 10 nanite-rt cserbe. Ha nincs elg nanite-unk a respawnolsra, a jtk visszarak minket a fmenbe, s az utols manulis mentstl kell folytatnunk a jtkot. Ahogy azt az elbb mondtam, termszetesen lehetsg van (st, ajnlott) ott elmenteni a jtkot, ahol csak akarod, s ajnlott egy gyorsbillentyt is belltani a Gyorsmentsre s Gyorsbetltsre. (Quicksave, quickload)
A jtkban a hackels, a mdosts s a javts egy "hack" panelen trtnik, ha ki akarunk nyitni egy lezrt dobozt, ki akarjuk kapcsolni a biztonsgi rendszer s a kamerkat, meg akarunk javtani valamit vagy ersebb akarjuk tenni fegyvereinket, ez a panel fog megjelenni elttnk, itt pldul egy lezrt dobozt prbltam kinyitni:

Ebben az ablakban tbb "ngyzetet" is ltunk, ez a lezrt vagy feltrni kvnt rendszer ramkre. Hrom egyms mellett lv ngyzetet kell sszektnnk egymssal. A piros ngyzetek az ICE node-ok, vagyis a veszlyes znk, ha ezekre kattintasz, vagy sikerrel jrsz s kivilgosodik a ngyzet, vagy felrobban / megsemmisl / beriaszt a hackelni kvnt rendszer. Az res ngyzetek azt jelzik, hogy nem jrtl sikerrel, mg a vilgosak pozitvnak szmtanak, a vilgos ngyzetekbl kell hrmat egyms mellett kifogni.
A veszlyes znk szmt klnbz skillekkel cskkenthetjk.

A jtk sorn tbb fegyverrel is lesz dolgunk, pldul norml kzelharci -s lfegyverekkel, energiafegyverekkel, nehzfegyverekkel s alien fegyverekkel. A jtk sorn lfegyvereink a hasznlattl kopnak, llapotuk romlik, gy eltrhetnek / elromolhatnak, amit repair, magyarul javts skill segtsgvel lehet megjavtani, de a fegyverek eltrst kikszblhetjk fegyvereink karbantartsval. Tbbfle lszer is van a jtkban, mindegyik lszertpus valamilyen ellenfl ellen hatsos, a pncltr lszer pldul mechanikus ellenfelek ellen effektv. rdemes azonban sprolni az rtkesebb lszerekkel, ugyanis keveset fogunk tallni bellk a jtk sorn.
A jtkban nem csak kzelharci s lfegyverek lteznek: beszljnk most a pszionikus erkrl. A PSI er a System Shock-ban olyan kpessg, mint ms jtkokban a varzsl / mgus kpessgei. sszesen t tier / osztly tanulhat meg PSI kpessgeken bell, mindegyik osztlyon bell ht kpessg tanulhat meg. Vannak olyan kpessgek, amik statisztikinkat turbzzk fel ideiglenesen, s vannak harci PSI kpessgek is, mint pldul a tzlabda kilvs, de vannak egyb kategrij kpessgek is, mint pldul a lthatatlansg, teleportls stb.

Trtnet
System Shock 1 rvid trtnet (fontos elemei kapcsoldnak a System Shock 2-hz)
A jtk elejn a fhs (egy nvtelen hacker) megprblja megszerezni a Citadel Station (egy rlloms) fjljait, de lebukik s elkapjk. A hackert elviszik a Citadel Station-re, s Edward Diego el viszik, a TriOptimum vgrehajtjhoz. Diego felajnlja a hackernek, hogy elejt minden bntetst, amennyiben a hacker feltri SHODANt, a Citadel Station mestersges intelligencijt, ami irnytja az llomst. Diego titokban el szeretne lopni egy ksrleti mutagn vrust, amit a Citadel Stationn tesztelnek, s el akarja adni a vrust a fekete piacon biolgiai fegyverknt. Mivel a hackernek nincs ms lehetsge, beleegyez az zletbe, Diegotl pedig egy rtkes, ritka katonai fokozat idegi implanttumot kap, ami fejleszti "emberi" kpessgeit. Miutn a hacker meghackelte SHODANt s eltvoltotta a mestersges intelligencia etikai korltjait, az irnyts Diego kezbe kerl, a hacker pedig mttet kap az implanttum behelyezse alatt. Az operci utn a hacker egy hat hnapos gygyulsi kmba esik. A jtk akkor kezddik, amikor a hacker felbred, m mire felbrednk, r kell dbbennnk, hogy a meghackelt rendszer, SHODAN tvette az irnytst a haj felett. Az sszes robot vagy gp t lett programozva ellensges zemmdra, a legnysg tagjai pedig vagy mutldtak, t lettek vltoztatva cyborgokk, vagy meghaltak. Edward Diego egy ers cyborg lett, aki tbbszr is a hacker tjba akar llni, de vgl a hacker legyzi t. SHODAN terve az emberisg elpuszttsa s hogy tvegye az irnytst a Fld felett, a hacker fejbe veszi, hogy megsemmisti az llomst SHODANnal egytt, pedig elmenekl egy meneklhajval - m SHODAN blokkolta a meneklhaj elindulst. A hackernek nincs ms vlasztsa, a Bridge-re kell meneklnie, ami biztonsgos tvolsgba kerl a felrobban llomstl, m arrl a hacker nem tud, hogy a Bridge-on is jelen vannak SHODAN adatai. Ezek utn hacker, mivel a valdi letben szinte lehetetlen legyzni SHODANt, a katonai implanttumt hasznlva belp egy virtulis trbe, egy cybertrbe, mivel csak itt gyzheti le SHODANt. Hossz s fraszt harc utn a hacker gyzelmet arat, s legyzi SHODANt. Vagy legalbbis azt hitte, mivel arrl, hogy a Bridge-ben mg mindig jelen vannak SHODAN adatai, nem tudott...

Elzmnyek (System Shock 2)
2072-ben, a Citadel Station pusztulsa utn a TriOptimum cg megprblja eltussolni, elhallgattatni a mdia ltal is kzztett Citadel Station-i szrnysget. A Citadel Station-n lv vrus elpuszttotta vagy tmutlta az llomson tartzkod embereket, az llomst pedig az akkorra mr meghackelt, ntudatra bredt s megrlt-meghibsodott SHODAN irnytotta, aki tervbe vette, hogy elpuszttja az emberisget. SHODANrl azt hittk, hogy a Hacker jvoltbl meg lett semmistve a Citadel Stationnel egytt. Az esemnyek utn a TriOptimum tnkrement s adssgokba keveredett, ezrt bezrtk a cget. Ltrejtt egy alakulat, az United Nations Nominate (UNN), amelynek feladata az volt, hogy lekzdjk a rosszindulat s hatalomhes vllalatokat, a TriOptimumot is belertve. Az esemnyek utn ltrejv mestersges intelligencik ereje s befolysa cskkentve lett, hogy meggtoljk egy jabb SHODAN-szer alak ltrejttt s az jabb katasztrft. Ezid alatt, a Hacker (System Shock 1 fhse) a legnpszerbb emberr vlt az egsz vilgon, viszont eltnt a nyilvnossg ell.
28 vvel ksbb, 2100-ban a TriOptimum eszkzei s s kszletei fel lettek vsrolva egy orosz ember, Anatoly Korenchkin jvoltbl, aki egykor a fekete piacon dolgozott, azonban akkorra mr arra trekedett, hogy trvnyes ton szerezzen pnzt. jra engedlyezte a TriOptimum mkdst, s visszalltotta a cget korbbi llapotra a kvetkez vtizedben. Amellett, hogy a cg egszsggyi s fogyaszti termkeket ksztett, Korenchkin fegyverszerzdseket rt al klnbz magn -s politikai katonai szervezetekkel. Az UNN szervezete gyakorlatilag tehetetlenn vlt Korenchkin s a cg ellen.
42 vvel a Citadel Station katasztroflis esemnyei utn s 12 vvel a TriOptimum jjptse utn, a cg elksztett egy ksrleti FTL, fnynl is nagyobb sebessgre kpes csillaghajt, a Von Braun-t, amely elindult els tjra. A csillaghajt egy msik haj kveti, az UNN Rickenbacker, melynek a kapitnya William Bedford Diego, aki a fia Edward Diego-nak, a Citadel Station aljas s npszertlen parancsnoknak - elsdlegese Edward Diego miatt trtntek a szrnysgek a Citadel Stationn (bvebben lsd System Shock 1 trtnet az oldal tetejn). Mivel a Rickenbacker rhajnak nincs sajt FTL rendszere, a kt haj egymshoz van csatolva az utazs alatt. Anatoly Korenchkinnek, a TriOptimum jjptjnek akkora egoizmusa lett, hogy a Von Braun kapitnynak nevezte ki magt annak ellenre, hogy tapasztalatlan a dologban.
2114 jliusban, 5 hnappal az utazs megkezdse utn, a kt haj vlaszol egy vszjelzsre, ami a Tau Ceti 5 bolygjrl jn, ami kvl esik a naprenszeren. Egy mentcsapat egy kisebb hajval lemegy a bolygra, a bolygn tojsokat tallnak. Ezek a tojsok megfertzik a csapatot, s beveszik ket egy alien kzssgbe, a Many-ba, ami egy hatalmas biolgiai lny elmvel, ami kpes manipullni az embereket, ezen kvl a tojsokban tallhat parazitk megfertzik s tvltoztatjk az embereket. A parazitk idvel mindkt hajra bejutnak, s megfertzik vagy meglik a legnysg nagy rszt.
Trtnet
Miutn a jtkos, SOLDIER csatlakozott az UNN alakulathoz, a katona felkerl az UNN Rickenbackerre, egy katonai csllaghajra. A Rickenbacker a Von Braun-t tmogatja fegyveres ksretknt, a Von Braun egy fnynl is nagyobb sebessgre kpes rhaj, ami az els tjn van a trtnetben. Mivel a Rickenbackernek nincs FTL (fnynl is gyorsabb) rendszere, a kt haj egymshoz van csatolva az utazs alatt.
Ahogy az fentebb is rva volt, pr hnappal az utazs megkezdse utn a kt haj vlaszol egy vszjelzsre, ami a Tau Ceti 5 bolygrl jn. Egy mentcsapat lemegy a bolygra, ahol furcsa tojsokat tallnak. A tojsok megfertzik a mentcsapatot s beintegrljk ket egy "lelki" kzssgbe, ami a Many-nak hvja magt (magyarul Sokasg vagy Tbbsg). A tojsok felkerlnek a hajra, nemsokra szinte mindenki megfertzdik vagy meghal a hajn, s csak nhny tll marad.
A jtkos a MedSci Deck-en bred fel amnzival szmtgpes meghibsods miatt. Egy msik tll, Dr. Janice Polito azonnal felveszi velnk a kapcsolatot, aki segteni fog bennnket audio kapcsolaton keresztl az ton, s arra utast minket, hogy jussunk fel az Operations Deck-re, a haj egyedik emeletre, hogy tallkozhassunk vele. Utunk sorn a megfertztt legnysggel s a Many lnyeivel kell harcolnunk. A Many telepatikusan kommunikl velnk, arra prblja meg rvenni a jtkost, hogy csatlakozzunk a Many kzssghez.
Miutn aktivljuk a liftet, legyrjk az akadlyokat s felrnk a negyedik emeletre, rjvnk, hogy Polito meghalt - ngyilkos lett. Ekkor jn el az a pillanat, amikor SHODAN, a Citadel Station mestersges intelligencija felfedi magt elttnk. Kiderl, hogy egsz vgig SHODAN beszlt hozznk a mr rgta halott Polito nevben, hogy elnyerje a jtkos bizalmt.
SHODAN elmagyarzza, hogy teremtette a Many-t, a Many az eredmnye a Citadel Station-i ksrleteinek. A Hacker az els rszbl kiltt egy kis kertes pod-ot az rllomsrl, ahol jelen volt SHODAN egyik fontos adata is, s nhny ksrleti lny is, gy SHODANt nem sikerlt legyzni az els rszben, tovbb lt a kiltt, rben bolyong podban. A kiltt pod a Tau Ceti 5 bolygjra zuhant, SHODAN knytelen volt lehibernlnia magt, hogy tllje a helyzetet, ezalatt a teremtmnyei az irnytsa nlkl fejldtek s SHODAN ellen fordultak.
SHODAN egy ultimtumot ad a jtkosnak, leszgezve, hogy csak akkor lhetjk tl az esemnyeket, ha segtnk SHODAN-nak elpuszttani a lnyeit. SHODAN arrl informlja a jtkost, hogy a Von Braun rhaj megsemmistse az egyetlen remny, de elszr t kell vinnie SHODAN adatait a Rickenbackerre. tkzben a jtkos kt tllt lt meg tvolabbrl: Tommy Suarezt s Rebecca Siddons-t, egy szerelmesprt, akiknek sikerl egy meneklhajval elmeniklni az rhajkrl.
Miutn a katona tvitte SHODAN adataid a msik hajra, feljutunk a Rickenbacker rhajjra, ahol megtudjuk, hogy mr mindkt hajt krbefonta a Many. A jtkos bejut a biolgiai lny testbe s megsemmisti a lny agyt, meglltva az alien invzit. SHODAN ezutn gratull a jtkosnak s felfedi sajt, valdi terveit: csak bbuknt hasznlta a katont, s a Von Braun FTL rendszernek segtsgvel egyesteni akarja a vals rt s a kibertrt, uralma al hajtva a galaxist. A jtkos SHODAN ellen szegl a kibertrben, s legyzi t.
A jtk utols jelenete azt mutatja, hogy a jtkos karaktere, a katona, miutn legyzte SHODAN-t, zenetet kld Tommy-nak s Rebeccnak, akik a meneklhajn vannak, hogy a Von Braun jra emberi irnyts al kerlt s biztonsgos. Tommy azt vlaszolja, hogy visszafordulnak, de Rebecca furcsn viselkedik. Rebebecca felbred a httrben, SHODAN hangjn beszl s a klseje is olyan lesz, mint SHODAN-, azt krdezi Tommytl: "Mi a baj, szerelmem? Nem tetszik az j klsm? HAHAHA... AHAHAHAH!", majd a kp elsttl. SHODAN mg mindig nem halt meg, tvette Rebecca fltt az irnytst.

A jtk fejlesztsi ideje
A System Shock 2 fejlesztse 1997-ben kezddtt el, miutn a Looking Glass Studios felkereste az Irrational Games-t azzal az tlettel, hogy ksztsenek egytt egy j jtkot. A kezdemnyez cg dolgozi nagy rajongi voltak a System Shock-nak, s hasonl jtkot szerettek volna csinlni. Az eredeti tervk valjban nem egy System Shock jtk volt, csak egy ahhoz hasonl jtk, amiben a jtkosnak egy rlt parancsnokot kellett volna legyznie egy rhajn. A jtk eredetileg a Junction Point cmet kapta volna. A cl az volt, hogy egy FPS jtkot ksztsenek RPG elemekkel.
A szban forg jtkot 18 hnapba telt elkszteni 1.7 milli dollrbl. Tbb kiadnl is megfordult a cg, de vgl az Electronic Arts-nl ktttek ki - az EA birtokolta ekkor a System Shock cm jogait -, az EA pedig azt javasolta, hogy inkbb a System Shock folytatst ksztsk el. A fejlesztcsapat beleegyezett a dologba: az Electronic Arts lett a kiad, s megvltoztattk a terveket. A projektre egy vet kaptak, s hogy idben kszen legyenek a rvid id ellenre, a Looking Glass Studios engine-jvel, a Dark Engine-val dolgoztak a jtkon, ez az engine volt hasznlva a Thief: The Dark Project-hez is.
A fejlesztk sok figyelmet ldoztak a szerepjtkos rendszer elksztsre. Tbb karaktertpus is vlaszthat lett, azonban nem korltoztk a jtkost megadott - kiszabott skillek hasznlatval, brmelyik karaktertpus olyan skilleket vlaszthat, amilyent csak akar. Ezen kvl a horror benyoms kulcsfontossg elem volt, illetve az elszigeteltsg rzse minimlis emberi, vagy ms lnyekkel val kapcsolattal. A tllsi feeling is fontos volt, valamint azt is megcsinltk a fejlesztk, hogy az ellenfelek, az AI-k zaj alapjn is megtalljk a jtkost s az ellenfelek figyelmeztethettk trsaikat. Az rnykoknak s az elbjsnak is nagy szerepet adtak, gy kikerlhetjk ellenfeleinket, vagy elbjhatunk ellk.

Ken Levine, a jtk f dizjnere vissza akarta hozni SHODAN-t, a System Shock fgonoszt. Levine szvetkeztetni akarta SHODAN-t a jtkossal, majd SHODAN elrulja a jtkost. SHODAN klseje vitatott tma volt a ksztk kztt.
Tbb problma is fellpett a munklatok sorn. Mivel a jtkot kt fejlesztcsapat csinlta, nha tbb vita s feszltsg is kialakult a pozcik miatt, nhny dolgoz otthagyta a projektet. Sok dolgoz tapasztalatlan volt, de a projekt vezetje, Jonathan Chey gy rezte, hogy ez elny szmukra, mivel a tl tapasztaltak kztt tbb vita lett volna. A jtk engine-jvel, a Dark Engine-val is akadtak problmk: befejezetlen volt, gy a programozk knytelenek voltak kijavtani a hibkat, amiket az engine okozott.
A jtk demoja tutoriallal / gyakorlplyval s az els kldets egy rszvel 1999. augusztus 2-n jelent meg. Kilenc nappal ksbb elkezdtk kereskedkhz szlltani a jtkot. Egy hnappal ksbb megjelent egy patch is a jtkhoz, aminek ksznheten ltrejtt a Multiplayer opci, ezen kvl a patch szablyozta a fegyvererek llapotnak romlst, s az ellenfelek respawnolsi temt. Dreamcast-re is t akartk portolni a jtkot, de az tletet vgl elvetettk.
Megsznt tmogats s a modols kezdete
2000 krl megsznt a jtk fejlesztk ltali tmogatsa, gy a kompatibilitsi problmk az jabb opercis rendszerekkel s hardverekkel egyre nagyobb problmnak szmtottak. Hogy valahogy kompenzljk a hinyz tmogatst, a rajongk elkezdtek klnbz modokat kszteni a jtkhoz, gy szlettek campaign / single player, grafikai, hang, s jtkmdostsi modok.
|