Történet
Itt olvashatod a System Shock 2 történetét. Mivel a System Shock legelső része kapcsolódik a második rész történetéhez, röviden leírtam az első rész történetét is, így a System Shock 2 történetét kicsit lejjebb olvashatjátok, előzményekkel együtt.
Kapcsolódó:
System Shock 1 rövid történet (fontos elemei kapcsolódnak a System Shock 2-höz)
A játék elején a főhős (egy névtelen hacker) megpróbálja megszerezni a Citadel Station (egy űrállomás) fájljait, de lebukik és elkapják. A hackert elviszik a Citadel Station-re, és Edward Diego elé viszik, a TriOptimum végrehajtójához. Diego felajánlja a hackernek, hogy elejt minden büntetést, amennyiben a hacker feltöri SHODANt, a Citadel Station mesterséges intelligenciáját, ami irányítja az állomást. Diego titokban el szeretne lopni egy kísérleti mutagén vírust, amit a Citadel Stationön tesztelnek, és el akarja adni a vírust a fekete piacon biológiai fegyverként. Mivel a hackernek nincs más lehetősége, beleegyez az üzletbe, Diegotól pedig egy értékes, ritka katonai fokozatú idegi implantátumot kap, ami fejleszti "emberi" képességeit. Miután a hacker meghackelte SHODANt és eltávolította a mesterséges intelligencia etikai korlátjait, az irányítás Diego kezébe kerül, a hacker pedig műtétet kap az implantátum behelyezése alatt. Az operáció után a hacker egy hat hónapos gyógyulási kómába esik. A játék akkor kezdődik, amikor a hacker felébred, ám mire felébredünk, rá kell döbbennünk, hogy a meghackelt rendszer, SHODAN átvette az irányítást a hajó felett. Az összes robot vagy gép át lett programozva ellenséges üzemmódra, a legénység tagjai pedig vagy mutálódtak, át lettek változtatva cyborgokká, vagy meghaltak. Edward Diego egy erős cyborg lett, aki többször is a hacker útjába akar állni, de végül a hacker legyőzi őt. SHODAN terve az emberiség elpusztítása és hogy átvegye az irányítást a Föld felett, a hacker fejébe veszi, hogy megsemmisíti az állomást SHODANnal együtt, ő pedig elmenekül egy menekülőhajóval - ám SHODAN blokkolta a menekülőhajó elindulását. A hackernek nincs más választása, a Bridge-re kell menekülnie, ami biztonságos távolságba kerül a felrobbanó állomástól, ám arról a hacker nem tud, hogy a Bridge-on is jelen vannak SHODAN adatai. Ezek után hacker, mivel a valódi életben szinte lehetetlen legyőzni SHODANt, a katonai implantátumát használva belép egy virtuális térbe, egy cybertérbe, mivel csak itt győzheti le SHODANt. Hosszú és fárasztó harc után a hacker győzelmet arat, és legyőzi SHODANt. Vagy legalábbis azt hitte, mivel arról, hogy a Bridge-ben még mindig jelen vannak SHODAN adatai, nem tudott...
Előzmények (System Shock 2)
2072-ben, a Citadel Station pusztulása után a TriOptimum cég megpróbálja eltussolni, elhallgattatni a média által is közzétett Citadel Station-i szörnyűséget. A Citadel Station-ön lévő vírus elpusztította vagy átmutálta az állomáson tartózkodó embereket, az állomást pedig az akkorra már meghackelt, öntudatra ébredt és megőrült-meghibásodott SHODAN irányította, aki tervébe vette, hogy elpusztítja az emberiséget. SHODANről azt hitték, hogy a Hacker jóvoltából meg lett semmisítve a Citadel Stationnel együtt. Az események után a TriOptimum tönkrement és adósságokba keveredett, ezért bezárták a céget. Létrejött egy alakulat, az United Nations Nominate (UNN), amelynek feladata az volt, hogy leküzdjék a rosszindulatú és hataloméhes vállalatokat, a TriOptimumot is beleértve. Az események után létrejövő mesterséges intelligenciák ereje és befolyása csökkentve lett, hogy meggátolják egy újabb SHODAN-szerű alak létrejöttét és az újabb katasztrófát. Ezidő alatt, a Hacker (System Shock 1 főhőse) a legnépszerűbb emberré vált az egész világon, viszont eltűnt a nyilvánosság elől.
28 évvel később, 2100-ban a TriOptimum eszközei és és készletei fel lettek vásárolva egy orosz ember, Anatoly Korenchkin jóvoltából, aki egykor a fekete piacon dolgozott, azonban akkorra már arra törekedett, hogy törvényes úton szerezzen pénzt. Újra engedélyezte a TriOptimum működését, és visszaállította a céget korábbi állapotára a következő évtizedben. Amellett, hogy a cég egészségügyi és fogyasztói termékeket készített, Korenchkin fegyverszerződéseket írt alá különböző magán -és politikai katonai szervezetekkel. Az UNN szervezete gyakorlatilag tehetetlenné vált Korenchkin és a cég ellen.
42 évvel a Citadel Station katasztrofális eseményei után és 12 évvel a TriOptimum újjáépítése után, a cég elkészített egy kísérleti FTL, fénynél is nagyobb sebességre képes csillaghajót, a Von Braun-t, amely elindult első útjára. A csillaghajót egy másik hajó követi, az UNN Rickenbacker, melynek a kapitánya William Bedford Diego, aki a fia Edward Diego-nak, a Citadel Station aljas és népszerűtlen parancsnokának - elsődlegese Edward Diego miatt történtek a szörnyűségek a Citadel Stationön (bővebben lásd System Shock 1 történet az oldal tetején). Mivel a Rickenbacker űrhajónak nincs saját FTL rendszere, a két hajó egymáshoz van csatolva az utazás alatt. Anatoly Korenchkinnek, a TriOptimum újjáépítőjének akkora egoizmusa lett, hogy a Von Braun kapitányának nevezte ki magát annak ellenére, hogy tapasztalatlan a dologban.
2114 júliusában, 5 hónappal az utazás megkezdése után, a két hajó válaszol egy vészjelzésre, ami a Tau Ceti 5 bolygójáról jön, ami kívül esik a naprenszeren. Egy mentőcsapat egy kisebb hajóval lemegy a bolygóra, a bolygón tojásokat találnak. Ezek a tojások megfertőzik a csapatot, és beveszik őket egy alien közösségbe, a Many-ba, ami egy hatalmas biológiai lény elmével, ami képes manipulálni az embereket, ezen kívül a tojásokban található paraziták megfertőzik és átváltoztatják az embereket. A paraziták idővel mindkét hajóra bejutnak, és megfertőzik vagy megölik a legénység nagy részét.
Történet
Miután a játékos, SOLDIER csatlakozott az UNN alakulatához, a katona felkerül az UNN Rickenbackerre, egy katonai csllaghajóra. A Rickenbacker a Von Braun-t támogatja fegyveres kíséretként, a Von Braun egy fénynél is nagyobb sebességre képes űrhajó, ami az első útján van a történetben. Mivel a Rickenbackernek nincs FTL (fénynél is gyorsabb) rendszere, a két hajó egymáshoz van csatolva az utazás alatt.
Ahogy az fentebb is írva volt, pár hónappal az utazás megkezdése után a két hajó válaszol egy vészjelzésre, ami a Tau Ceti 5 bolygóról jön. Egy mentőcsapat lemegy a bolygóra, ahol furcsa tojásokat találnak. A tojások megfertőzik a mentőcsapatot és beintegrálják őket egy "lelki" közösségbe, ami a Many-nak hívja magát (magyarul Sokaság vagy Többség). A tojások felkerülnek a hajóra, nemsokára szinte mindenki megfertőződik vagy meghal a hajón, és csak néhány túlélő marad.
A játékos a MedSci Deck-en ébred fel amnéziával számítógépes meghibásodás miatt. Egy másik túlélő, Dr. Janice Polito azonnal felveszi velünk a kapcsolatot, aki segíteni fog bennünket audio kapcsolaton keresztül az úton, és arra utasít minket, hogy jussunk fel az Operations Deck-re, a hajó egyedik emeletére, hogy találkozhassunk vele. Utunk során a megfertőzött legénységgel és a Many lényeivel kell harcolnunk. A Many telepatikusan kommunikál velünk, arra próbálja meg rávenni a játékost, hogy csatlakozzunk a Many közösségéhez.
Miután aktiváljuk a liftet, legyűrjük az akadályokat és felérünk a negyedik emeletre, rájövünk, hogy Polito meghalt - öngyilkos lett. Ekkor jön el az a pillanat, amikor SHODAN, a Citadel Station mesterséges intelligenciája felfedi magát előttünk. Kiderül, hogy egész végig SHODAN beszélt hozzánk a már régóta halott Polito nevében, hogy elnyerje a játékos bizalmát.
SHODAN elmagyarázza, hogy ő teremtette a Many-t, a Many az eredménye a Citadel Station-i kísérleteinek. A Hacker az első részből kilőtt egy kis kertes pod-ot az űrállomásról, ahol jelen volt SHODAN egyik fontos adata is, és néhány kísérleti lény is, így SHODANt nem sikerült legyőzni az első részben, tovább élt a kilőtt, űrben bolyongó podban. A kilőtt pod a Tau Ceti 5 bolygójára zuhant, SHODAN kénytelen volt lehibernálnia magát, hogy túlélje a helyzetet, ezalatt a teremtményei az irányítása nélkül fejlődtek és SHODAN ellen fordultak.
SHODAN egy ultimátumot ad a játékosnak, leszögezve, hogy csak akkor élhetjük túl az eseményeket, ha segítünk SHODAN-nak elpusztítani a lényeit. SHODAN arról informálja a játékost, hogy a Von Braun űrhajó megsemmisítése az egyetlen remény, de először át kell vinnie SHODAN adatait a Rickenbackerre. Útközben a játékos két túlélőt lát meg távolabbról: Tommy Suarezt és Rebecca Siddons-t, egy szerelmespárt, akiknek sikerül egy menekülőhajóval elmenikülni az űrhajókról.
Miután a katona átvitte SHODAN adataid a másik hajóra, feljutunk a Rickenbacker űrhajójára, ahol megtudjuk, hogy már mindkét hajót körbefonta a Many. A játékos bejut a biológiai lény testébe és megsemmisíti a lény agyát, megállítva az alien inváziót. SHODAN ezután gratulál a játékosnak és felfedi saját, valódi terveit: csak bábuként használta a katonát, és a Von Braun FTL rendszerének segítségével egyesíteni akarja a valós űrt és a kibertért, uralma alá hajtva a galaxist. A játékos SHODAN ellen szegül a kibertérben, és legyőzi őt.
A játék utolsó jelenete azt mutatja, hogy a játékos karaktere, a katona, miután legyőzte SHODAN-t, üzenetet küld Tommy-nak és Rebeccának, akik a menekülőhajón vannak, hogy a Von Braun újra emberi irányítás alá került és biztonságos. Tommy azt válaszolja, hogy visszafordulnak, de Rebecca furcsán viselkedik. Rebebecca felébred a háttérben, SHODAN hangján beszél és a külseje is olyan lesz, mint SHODAN-é, azt kérdezi Tommytól: "Mi a baj, szerelmem? Nem tetszik az új külsőm? HAHAHA... AHAHAHAH!", majd a kép elsötétül. SHODAN még mindig nem halt meg, átvette Rebecca fölött az irányítást.
A folytatást a fejlesztés alatt álló System Shock 3-ból tudjuk majd meg.
|