Wrench
<-- Vissza az előző oldalra: Fegyverek, páncélok
|
Első megszerzés
Fegyver típusa
Támadás típusa
Sebzés
|
MedSci Deck
Közelharci
Standard Attack, Power Attack (Smasher)
1-7 (standard attack), 9 (power attack)
|
"Ha valakit fejbevágsz 22 kilónyi vassal, valószínűleg nem fogja értékelni." - Taz Amanpour, Von Braun Maintenance munkás
A Wrench (csavarkulcs) a legelső fegyver, amit felszedhetsz a System Shock 2-ben, és az egyik közelharci fegyver. Legelőször egy halott karbantartó munkás holttestétől vehetjük el a fegyvert a játék legelején a tőlünk balra eső kis helységben, majd pár perccel később egy energiatöltő állomás mellett a falhoz van támasztva egy csavarkulcs.
Ez az eszköz egy egyszerű, karbantartásra használt csavarkulcs, a szerszám "fogainál" rozsda vagy vér színezi vörösesre az ezüst színt, ebből kiderül, hogy bárki is használta a csavarkulcsot, fegyverként vagy nyilvánvalóan szerszámként is használhatta.
Akárcsak a többi közelharci fegyver, a Wrench használatához nincs szükségünk semmiféle lőszerre, és tüzelési módot sem állíthatunk be. Ezen kívül ez a fegyver nem kopik, vagyis nem romlik a kondíciója, és nem is turbózhatjuk fel Maintenance Tool-lal.
Követelmények
-
A Wrench használata nem igényel semmilyen szintű skillt vagy követelményt.
Sebzési táblázat
|
Annelid |
Félig Annelid |
Mech |
Félig Mech |
Alap ellenfelek |
Utolsó boss |
Ütés hatásossága |
x1 |
x1 |
x0.5 |
x1 |
x1 |
x0 |
Taktika
Általános közelharci taktikák, tippek
-
A Strength skill nagyon meg tudja növelni a közelharci fegyverek sebzését, ezért érdemes magas szintre fejleszteni az említett skillt.
-
A Lethal Weapon és a Smasher O/S Upgrade erősen megnöveli a közelharci fegyverek erejét és hatásosságát, mindkét upgrade hasznos lehet a játék során.
-
Figyeld meg, hogy az ellenfelek mikor próbálnak megtámadni / megütni, támadd meg őket közelharci fegyvereddel, de térj ki azonnal, amikor az ellenfeled megpróbálna megsebezni. Az Agility skillel gyorsabban tudsz mozogni.
-
A Shotgun Hybridek keményebb ellenfeleknek számítanak a játék elején, nehéz megölni őket anélkül, hogy megsebeznének a shotgunnal. A játékos elbújhat előlük a folyosók sarkai mögött, majd rájuk támadhat mikor közel tartózkodnak.
-
Az olyan ellenfelek, amelyek egyáltalán nem rendelkeznek közelharci képességgel (például a droidok) mindig megtartanak egy bizonyos távolságot támadáskor. Ez azt jelenti, hogy ha a játékos szó szerint rátapad az ellenfélre / nagyon közel kerül hozzá, az ellenfél megpróbál hátrálni, így bőven van időnk arra, hogy elpusztítsuk ellenfelünket. Ez a taktika csak akkor nem működik és az ilyen ellenfelek csak akkor kezdenek el akkor is lőni ránk, ha az ellenfélnek nincs elég helye a hátrálásra.
-
A Protocol Droidokat szinte lehetetlen megölni közelharci fegyverrel, ezért mindig tartsunk magunknál még közelharci játékosként is legalább egy lőfegyvert.
-
Az O.S.A. Agent az egyik legjobb class a közelharci fegyverhasználathoz, mivel a játék elején több bónuszt is nyerhetünk közelharci képességünkhöz, például a Psychogenic Agility segítségével gyorsabban utolérhetjük a fürge Cyborg Assassinokat, az Adrenaline Overproduction megnöveli a közelharci sebzést 13-tól 830 százalékig, ez az érték a PSI szintünktől függ, a Localized Pyrokinesis pedig immunissá teszi a játékost a felrobbanó Protocol Droidoktól és a Droidoktól, illetve megsebzi azokat az ellenfeleket, akik közel kerülnek a játékoshoz.
Wrench-re vonatkozó taktikák, tippek
-
Ennek a fegyvernek a használatához nincs szükségünk egyáltalán semmilyen skillre, a játék elején rögtön felszedhető.
-
Ha fejlesszük a Standard Weapon skillünket, a Wrench hatékonysága is növekszik. Ha felfejlesszük Standard Weapon skillünket 6-os, azaz maximum szintig, a Wrench 75% bónusz sebzést kap.
-
A Smasher upgrade-val a Wrench több sebzést okoz mint a Shotgun.
-
Ha a játékos a lőfegyverek használatára fókuszál, akkor is ajánlott egy Wrench-et magunknál tartani tartalék / backup fegyvernek, mivel csak pazaroljuk a lőszert a könnyebb ellenfelek legyőzésénél, ugyanígy a biztonsági kamerákhoz is felesleges lőszert használni a legtöbb esetben.
-
Ha a játékos sokszor használja a Wrench-et, akkor ajánlatos minél hamarabb Mark VI Laser Rapier-re vagy Crystal Shard-ra váltani, mivel a Wrench gyengébb ennél a két fegyvernél és rövidebb távra tud a játékos ütni vele, ami nehézségeket okozhat a későbbi pályákon.
-
Csak feleannyi sebzést okoz a teljesen mechanikus ellenfelek számára, szóval ajánlott pisztolyt és páncéltörő lőszert hordani magunknál.
-
Egyáltalán nem okoz sebzést a final boss-nak. Normál esetben egy Wrench-et használó játékosnak szüksége lesz még legalább egy lőfegyverre is.
Érdekességek
-
Végig lehet játszani úgy a játékot, hogy csak egy Wrench az összes fegyverünk, viszont szükségünk lesz Speed Booster-ekre, hogy elérjünk bizonyos magasságokig a Body of the Many-ben és hogy átverjük SHODAN kis avatar-jelenségeit, hogy megtámadják magát SHODAN-t a végső harcban.
-
A BioShock-ban is van Wrench fegyver, habár a játékban Pipe Wrench a neve. A BioShockban is, akárcsak a System Shock 2-ben a Wrench, a Pipe Wrench a kezdőfegyver.
|